عربستان سعودی در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل،بطور رسمی از عضویت در شورای امنیت سازمان ملل کنارگیری کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛شبکه العربیه به نقل از مقامات عربستان سعودی گزارش داد:ریاض در نامه ای که برای "بان کی مون" دبیر کل سازمان مل ارسال کرده است،بطور رسمی از عضویت این کشور در شورای امنیت سازمان ملل و کسب کرسی غیر دائم این شورا کناره گیری کرد.

گفتنی است،دیروز مقامات اردن اعلام کردند با آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس برای جلب حمایت این کشورها از عضویت اردن در شورای امنیت در حال مذاکره هستند.

عبدالله المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای برای بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد وی را از این تصمیم آگاه کرد.

نسخه‌ای از بیانیه وزارت امور خارجه عربستان سعودی که ماه قبل منتشر شده بود نیز همراه با این نامه برای بان کی مون ارسال شد. در این بیانیه عربستان سعودی از ناتوانی شورای امنیت برای مداخله در مناقشه سوریه انتقاد کرده بود.

مارتین نسیرکی سخنگوی سازمان ملل بدون اشاره به جزئیات، از دریافت این نامه خبر داد.

دیپلمات‌های غربی احتمال می‌دهند اردن این کرسی خالی را در اختیار بگیرد. با این حال مسئولان اردنی این خبر را تایید نکرده و تنها تاکید کرده‌اند که این موضوع در دست بررسی است.

اردن با این حال روز سه‌شنبه از رقابت در شورای حقوق بشر سازمان ملل کنار رفت تا عربستان سعودی به عضویت این شورا در آید.

انتخابات جدید در مجمع عمومی سازمان ملل برای انتخاب کشوری که جایگزین عربستان خواهد شد، قرار است ابتدای سال آینده میلادی برگزار شود.
برچسب ها: عربستان ، شورا ، امنیت ، بان ، اردن ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار