شرکت آمريکايي شورون حدود 10 ميليارد دلار به اکوادور غرامت مي پردازد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوان عدالت ملی اکوادور روز سه شنبه اعلام کرد شرکت نفتی شورون آمریکا به علت آلوده کردن محیط زیست اکوادور به پرداخت نزدیک به ده میلیارد دلار جریمه به اکوادور ملزم شده است.

دیوان عدالت ملی اکوادور اعلام کرد شورون به علت آلوده کردن جنگل های آمازون مجرم شناخته شده و ملزم است نه میلیارد و 511 میلیون دلار به دولت اکوادور غرامت بپردازد.

پیش از این اعلام شده بود شورون ممکن است مجبور به پرداخت جریمه ای 10 میلیارد دلاری به اکوادور محکوم شود.

حدود 30 هزار بومی منطقه که از فعالیت های شورون آسیب دیده بودند تحت نظارت دولت اکوادور از این شرکت شکایت کرده بودند و بر اساس حکم دیوان عدالت ملی اکوادور این شرکت آمریکایی محکوم به پرداخت نه میلیارد دلار جریمه شد. این مبلغ سپس به علت عذرخواهی نکردن شورون از مردم بومی استان سوکومبیوس در شمال اکوادور دو برابر شد.

با این حال دیوان عدالت ملی اکوادور در نهایت رای را به پرداخت همان حدود ده میلیارد دلار اولیه داد.

خسارات وارد آمده به جنگل های آمازون به بهره برداری های نفتی شرکت آمریکایی تگزاکو در سال های 1964 تا 1990 میلادی بر می گردد اما بعد از این زمان بود که شورون تگزاکو را خرید.

هر چند جریمه شورون در اکوادور نصف شده اما هنوز یکی از بزرگترین جریمه هایی است که در زمینه حفظ محیط زیست برای شرکتی تعیین می شود.

پیش از این شرکت اکسون موبیل مجبور شد به خاطر آلودگی های ایجاد شده در آلاسکا در سال 1999 چهار و نیم میلیارد دلار جریمه بپردازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار