شماری از معترضان با تجمع در برابر پارلمان انگلیس مخالفت خود را با سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت اعلام کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی پرس تی وی، مسئله مسکن در انگلیس، موضوعی بسیار حساس است. از زمانی که دولت تصمیم گرفته است یارانه های مسکن را برای قشرهای آسیب پذیر کم یا حذف کند، اعتراضات گسترده‌ای به راه افتاده است. بر اساس طرح جدید دولت، خانواده‌هایی که از یارانه‌های مسکن استفاده می‌کنند، در صورتی که اتاق اضافی در خانه خود داشته باشند، باید برای آن مالیات پرداخت کنند. 

حان کلاسیک از فعالان انگلیسی گفت این کار دولت به فقیرترین قشر جامعه آسیب می‌زند. طرح دولت به افراد معلول و کم درآمد آسیب می‌زند. این در حالی است که ثروتمندترین قشر جامعه اصلا چنین مالیات هایی پرداخت نمی‌کنند بلکه آنها حتی از معافیت‌های مالیاتی استفاده می‌کنند. این وضع اصلا قابل قبول نیست. 

این طرح به بیش از ششصد و شصت هزار نفر از جمعیت انگلیس به ویژه در لندن آسیب می‌زند که بیشتر از فقیرترین بخش جامعه هستند. دو سوم از این افراد دچار معلولیت یا ناتوانی جسمی هستند. 

آدام لوتن از فعالان حقوق معلولان گفت این سیاست کاملا غلط است. حتی گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد نیز از این طرح انتقاد کرده است. به علاوه این طرح کاملا غیراخلاقی است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار