منابع فلسطینی از مخالفت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با استعفای نمایندگان فلسطینی در مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی در اعتراض به ادامه شهرک سازی این رژیم خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در شرایطی که مذاکرات صلح اسرائیل - فلسطین به بن بست رسیده است، منابع فلسطینی اعلام کردند جان کری وزیر امور خارجه آمریکا قرار است تا پایان ماه بار دیگر به منطقه سفر کند.
کری هفته گذشته به منطقه خاورمیانه سفر کرده بود.

محمد اشتیه، مذاکره کننده تشکیلات خودگردان فلسطین به خبرگزاری فرانسه گفت: « همه اعضای هیئت فلسطینی به علت گسترش شهرک سازی و نبود امید برای رسیدن به نتیجه استعفا کردند .»

اشتیه با اشاره به اینکه استعفاها به صورت کتبی و امضا شده ارائه شد، افزود: « محمود عباس تاکنون این استعفاها را نپذیرفته و تصمیم گیری در این زمینه به عهده اوست .»

یک عضو دیگر هیئت فلسطینی که خواست نامش فاش نشود، با تایید این خبر اعلام کرد عباس گزینه های مختلفی دارد و می تواند استعفاها را رد کند یا بپذیرد و هیئت جدیدی تشکیل دهد یا رویکرد جدید را در مذاکرات خواستار شود. وی به مذاکرت غیر مستقیم با میانجیگری آمریکا اشاره کرد.

به گفته این منبع، صائب عریقات نیز از جمله افرادی است که استعفا کردند.

محمود عباس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی سی مصر که سه شنبه شب منتشر شد، اعلام کرد مذاکره کنندگان فلسطینی استعفا کردند اما او تا این لحظه استعفای آنها را نپذیرفته است.

به گفته اشتیه، « مسئولیت کامل شکست مذاکرات به علت ادامه شهرک سازی به عهده دولت اسرائیل است .»

وزارت مسکن اسرائیل روز سه شنبه از برگزاری مناقصه برای ساخت 20 هزار واحد در شهرک های کرانه باختری اشغالی خبر داد اما بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر اسرائیل این طرح را در پی انتقادهای واشنگتن به حالت تعلیق در آورد.

یک مقام فلسطینی ششم نوامبر زمانی که جان کری سفر جدید خود به منطقه خاورمیانه را آغاز کرد، از مخالفت فلسطینی ها با ادامه مذاکرات با توجه به سیاست شهرک سازی اسرائیل خبر داده بود.

جن پساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واشنگتن اعلام کرد کشورش روی این موضع متمرکز است و از عزم محمود عباس برای ادامه مذاکرات استقبال کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار