وزارت کشور مصر انتقال محمد مرسی از بازداشتگاهی در نزدیک بهداری زندان برج العرب به سلول انفرادی این زندان را تایید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المختصر، منابع خبری و مطبوعاتی در مصر به نقل از احمد حلمی معاون اول وزیر کشور نوشتند:« زندانبانان مرسی را که به اتهام صدور دستور کشتار معترضان در حوادث مقابل کاخ ریاست جمهوری( کاخ اتحادیه) در بازداشت به سر می برد به سلول انفرادی در زندان برج العرب منتقل کرده اند».

ائتلاف حمایت از مشروعیت که نام گروههای هوادار محمد مرسی است در واکنش به این خبر اعلام کرد انتقال مرسی به حبس انفرادی به دلیل بیانیه ای است که اخیرا از زندان به بیرون فرستاد.

در همین حال یک منبع امنیتی انتقال مرسی به زندان انفرادی را تلاش برای حفظ جان او دانست و افزود:«درگیری ها و مشاجره های احتمالی در بازداشتگاه و ادامه حضور مرسی در کنار دیگر افراد، می توانست تهدیدی برای جان مرسی باشد در نتیجه انتقال او به انفرادی می تواند این خطر را از او دور کند».

هم زمان اسامه فرزند مرسی اعلام کرد هیچ یک از اعضای خانواده از محل بازداشت پدرش آگاه نیستند و در واقع از نگاه خانواده مرسی ربوده شده است.

اسامه گفت:« مقام های مرسی به مادرم اجازه ندادند روز پنجشنبه با پدرم دیدار کند، به نظر می رسد چنین تصمیمی به بیانیه اخیر پدرم مرتبط است».

مرسی در نامه اخیر خود که به بیرون زندان راه یافت، بار دیگر با آنچه که کودتای نظامی خواند مخالفت کرد و خود را رئیس جمهوری قانونی مصر دانست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار