بوی بد پا مسئله عجیب و تازه‌ای نیست تقریبا همه افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند اما با چند راهکار ساده می‌توان بوی بد پا را از بین برد.

نصیر کاشانی، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در این خصوص گفت: عرق به خودی خود بو و رنگ ندارد اما وقتی به سطح پوست می‌آید توسط باکتری‌ها تجزیه می‌شود و بوی بد تولید می‌کند در نتیجه باید جمعیت این باکتری‌ها را یا کم کرد و یا از بین برد که این کار معمولا توسط شامپو یا صابون‌هایی که ضد باکتری هستند انجام می‌شود. 

وی گفت: عوامل مساعد کننده بوی بد پا عبارتند از میزان تعریق زیاد بعضی‌ها که بر اثر بیماری مثل پرکاری تیروئید یا به علل ناشناخته تعریق زیادی در دست و پا دارند. طولانی ماندن پا در کفش، به خصوص که از کفش‌هایی استفاده شود که امکان تهویه ندارند مثل کفش‌های پلاستیکی که باعث ایجاد رطوبت زیاد می‌شود و این رطوبت امکان تکثیر باکتری‌های ناخوشایند را به پوست می‌دهد. 

وی اظهار داشت: اگر شخصی در کف دست و پا پرعرق است باید حتمادرمان شود که حتی پزشک در بعضی موارد از عمل جراحی استفاده می‌کند به این صورت که غددی که در کنار رشدهایی که در کنار اعصاب نخایی هستند و مسئول تزریق هستند را یا از کار می‌اندازند و یا قطع می‌کنند که این اعصاب توسط پزشک شناخته شده‌اند.


انتهای پیام/
برچسب ها: عرق ، باکتری ، تیروئید ، اعصاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار