امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: مجاهدت و عظمت روحی حضرت زینب (س) نشان روشنی از انتقال بهترین مفاهیم و آموزه‌های فرهنگ حسینی و عاشورایی است که امروز می‌تواند نقطه رهایی و عزت ما باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت‌الاسلام ولی علوی افزود: حضرت زینب (س) از همان عصر عاشورا در عین اینکه با مصائب و مشکلات بسیاری روبه‌رو بود در برابر لشگر یزید سینه سپر کرد و اجازه نداد اصالت فرهنگ و مبانی عاشورایی زیر سوال برود و یا نسبت به آن خدشه‌ای وارد شود.

وی تصریح کرد: با انتقال این فرهنگ به نسل‌های بعدی دشمنان و مستکبران در تمام روزگارسعی خودشان را به کار گرفتند تا این فرهنگ اصیل را با برخی نفسانیات و مسائل دنیوی آمیخته کنند اما به معنای واقعی این منظومه عظیم انسان‌ساز به نسل‌های بعدی انتقال داده شد و امروز انقلاب اسلامی سردمدار و تداوم‌بخش نهضت حسینی است.

امام جمعه پارس آباد گفت: ما با تکیه بر این فرهنگ در جنگ هشت ساله بر دشمن غلبه کردیم و امروز نیز با تکیه بر همین اندیشه انسان‌ساز و فرهنگ متعالی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستاده‌ایم و با تحمل مشکلات و مسائل ناشی از تحریم سعی می‌کنیم عزت و شرف خود را با هیچ خواسته‌ای معاوضه نکنیم.

حجت الاسلام علوی ضرورت برپایی مراسمات دهه دوم محرم را در قالب دسته‌جات عزاداری و سینه‌زنی یادآور شد و اضافه کرد: امام حسین (ع) و حرکت تاریخی آن حضرت برای 10 روز اول محرم و یا بازه زمانی خاص نیست بلکه پیام عاشورا که همان مقاومت در برابر ظالمان است تا ابد ساری و جاری است.

وی بیان کرد: امروز ملت ایران با تکیه بر همین فرهنگ، تمام تهدیدات و تحریم‌های دشمن را خنثی کرد و بیش از هر زمان دیگر با غلبه بر خواسته نامشروع استکبار جهانی عزت و عظمت واقعی خود را به نمایش گذاشت/س.

برچسب ها: اردبیل ، مجاهدت ، حضرت ، زینب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.