به طور متوسط از هر هکتار اراضی زیر کشت بیش از دو تن محصول برداشت می شود و برآورد می شود در سال جاری حدود 10 هزار تن محصول پنبه از مزارع استان سمنان برداشت شود .

 
به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان  کار برداشت به صورت دستی از حدود 4 هزار هکتار از مزارع پنبه استان سمنان که بیش از 95 درصد آن در دو شهرستان گرمسار و آرادان قرار دارد آغاز شده  است .

 مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت:به طور متوسط از هر هکتار اراضی زیر کشت 5/2 تن محصول برداشت می شود و برآورد می شود در سال جاری حدود 10 هزار تن محصول پنبه از مزارع استان برداشت شود .

رضوی در خصوص خرید محصول پنبه گفت : تعداد سه کارخانه تصفیه پنبه در شهرستان های گرمسار و آرادان وجود دارد که محصول برداشت شده را از کشاورزان خریداری می کند .

وی یادآوری کرد : قیمت تضمینی خرید هر کیلومحصول پنبه 22000 ریال است که در صورت عدم خرید توسط بخش خصوصی، خرید آن تضمین شده است که در حال حاضر محصول پنبه برداشتی استان سمنان بیشتر از قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری می شود .

 رضوی گفت: برای کشت پنبه در سال جاری حدود 93 تن بذور پنبه و 640 تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان توزیع شد و برای توسعه مکانیزاسیون 2200 هکتار از مزارع به صورت ردیفکار کشت شد .

وی افزود: برای تامین بذور مورد نیاز کشت پنبه در استان سمنان 265 هکتار از مزارع برای تکثیر بذر در نظر گرفته شده است و برآورد می شود 400 تن بذر استحصال شود که ضمن تامین نیاز استان سمنان نیمی از آن به سایر استان ها ارسال شود. /س    
برچسب ها: برداشت ، پنبه ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.