مديرکل نظارت بر موادغذايي، خوراکي و آشاميدني سازمان غذا و دارو از رايزني با وزارت صنعت به منظور کاهش تعرفه واردات روغن زيتون در آينده نزديک خبر داد و گفت: بخش بزرگي از روغن زيتون عرضه شده در بازار از کشورهاي خارجي وارد مي‌شود و توليد داخل براي تامين نياز بازار کفايت نمي‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛
 دکتر سيد هدايت حسيني در ارزيابي سلامت روغن‌هاي مصرفي مردم گفت: اکنون چند سالي است موقعيت بهتر شده است. به عنوان مثال در سال ??، ميزان اسيدهاي چرب ترانس که بسيار خطرناک است و ريسک ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را افزايش مي‌دهد، بالاتر از ?? درصد بود اما اکنون به حدود هفت درصد رسيده است.
وي با اشاره به کاهش سرانه مصرف روغن در سال‌هاي اخير، اظهار کرد: يکي از برنامه‌هاي وزارت بهداشت کاهش دريافت انرژي از روغن است.
مديرکل نظارت بر موادغذايي، خوراکي و آشاميدني سازمان غذا و دارو ادامه داد: مواردي چون روند حمل و نقل روغن‌ها و بسته‌بندي‌هاي روغن نيز بهبود يافته است. وزارت بهداشت سند ملي سلامت روغن را آماده و به شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي برد که هدف آن ارتقاي کيفيت است. کيفيت از جمله مقوله‌هايي است که انتها ندارد. ما هيچ‌گاه به کف استانداردها توجه نمي‌کنيم، زيرا رعايت استانداردها جزو حداقل‌هاي ضروريات توليد است و وزارت بهداشت سعي مي‌کند ارتقاي کيفيت فرآورده‌هاي سلامت محور را افزايش دهد.
وي درباره ترويج استفاده از ساير روغن‌هاي مصرفي چون روغن زيتون، کلزا و ... گفت: در خصوص روغن زيتون رايزني‌هايي با وزارت صنعت در حال انجام است که تعرفه‌هاي ورود روغن زيتون را به کشور کاهش دهيم تا منجر به کاهش قيمت روغن‌هاي زيتون بشود.
مديرکل نظارت بر موادغذايي، خوراکي و آشاميدني سازمان غذا و دارو افزود: روغن زيتون توليد داخل، کفاف مصرف ما را نمي‌دهد. بنابراين بخش بالايي از روغن زيتون موجود در بازار از طريق واردات عرضه مي‌شود و اگر تعرفه‌هاي گمرکي را تعديل کنيم، قطعا اين کاهش تعرفه‌اي و به دنبال آن کاهش قيمت باعث ارتقاي سلامت مردم خواهد شد. /س


برچسب ها: ارزانی ، روغن ، زیتون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.