محقق يک انديشکده آمريکايي خواهان حمايت مؤثرترِ اتحاديه اروپا از جريانات حامي دمکراسي و حقوق بشر در سراسر جهان شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ ريچارد يانگز، محقق ارشد در بنياد کارنگي براي صلحِ بين‌المللي گفت، راه‌هاي مختلفي براي مؤثرتر کردنِ تلاش‌هاي کنونيِ اتحاديه اروپا در راستاي ترويج دمکراسي و حقوق بشر در سراسر دنيا وجود دارد. 

وي افزود، سياست‌هاي اروپايي در اين حوزه طي سال‌هاي اخير از جهات مختلف بهبود يافته است. با اين حال، در شرايط کنوني مجموعه‌اي از چالش‌ها وجود دارد که اتحاديه اروپا را وامي‌دارد از لحاظ کيفي، طرز تفکر خود را درباره تشويق و ترغيب هنجارهاي دمکراتيک در اقصي نقاط جهان، تغيير دهد.
 
رژيم‌هايي در جهان وجود دارند که عرصه را بر سازمان‌هاي حامي دمکراسي در کشورهاي‌شان تنگ‌تر کرده و شرايط فعاليت‌هاي آزادانه را براي اين سازمان‌ها دشوارتر کرده‌اند. تا کنون ماهيت واکنش‌هاي اتحاديه اروپا به عمليات (ضد دمکراتيکِ) رژيم‌هاي مزبور، بسيار پراکنده و محتاطانه بوده است.

از اينرو، اين اتحاديه نياز دارد رويکردي مؤثرتر در قبال اين مسئله اتخاذ کند. اتحاديه اروپا بايد رژيم‌هاي يادشده را بر اساس اصول همه‌شمول بودن و شفاف‌سازي، عقب براند. بدين ترتيب، اتحاديه اروپا مي‌تواند اطمينان حاصل کند، فعالاني که براي دمکراسي در کشورهاي مختلف دنيا، به خصوص در کشورهاي غير اروپايي، تلاش مي‌کنند، کماکان از حمايت‌ها(ي اين اتحاديه) برخوردار باشند. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار