مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون گیلان:

عزاداران حسینی در دهه اول محرم امسال حدود 4 هزار و 300 واحد خون اهدا کرده‌اند

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون گیلان گفت: در دهه نخست محرم امسال حدود 4 هزار و 300 واحد خونگیری انجام شده‌است که نسبت به دهه اول محرم سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.

رشید هادی‌پور گروه استانهای یاشگاه خبرنگاران، گفت: در دهه نخست محرم امسال حدود 4 هزار و 300 واحد خونگیری انجام شده‌است که نسبت به دهه اول محرم سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه امسال در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی حدود 2 هزار و 300 واحد خونگیری شده است، افزود: میزان خون اهدایی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11درصد رشد داشته و خون‌های اهدا شده به صورت خون کامل و یا فرآورده‌های خونی در اختیار بیماران نیازمند قرار خواهد گرفت.

هادی‌پور اظهار کرد: ما آمادگی داریم در طول سال به ویژه ایام ماه محرم و صفر بدون هیچ محدودیتی اهداکنندگان خون را پذیرش کنیم تا این کار به صورت مناسب و متناسب صورت بگیرد و با ذخیره فراروده‌های خونی، بیماران ما دیگر با نگرانی کمبود خون مواجه نباشند.

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون گیلان با تاکید بر اینکه قلب مردم نوعدوست ما همواره برای کمک به همنوعش می‌تپد، اضافه کرد: مردم علاوه بر آگاهی نسبت به منافع و فواید اهدای خون با داشتن اعتقادات دینی، مذهبی و ایثارگرانه با اهدای خون خود نسبت به نجات جان همنوعان خود اهتمام دارند و این امر هیچ گاه کشور ما را با کمبود منابع خونی مواجه نمی‌کند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: گیلان ، محرم ، اهداخون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.