"آرلم دزیر فرد "شماره یک حزب سوسیالیست حاکم بر فرانسه شنبه از این حزب خواست مسئولیت سیاست "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری و "ژان مارک ارو" نخست وزیر او را که نارضایتی شدیدی را در فرانسه سبب شده است، برعهده بگیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ "آرلم دزیر" در نشست شورای ملی ( پارلمان حزب سوسیالیست فرانسه) که برای تعیین فهرست های حزب در انتخابات اروپایی مه 2014 تشکیل شد گفت :« زمان خودزنی نیست. زمان پاتک علیه کسانی است که می خواهند در تغییرات خلل ایجاد کنند.»

رئیس جمهوری و نخست وزیر فرانسه با جنبش های اجتماعی ، نتایج بد اقتصادی و عدم محبوبیت شدید در نظرسنجی ها مواجه هستند و شایعاتی درباره ترمیم دولت در طول هفته سیاه برای دولت فرانسه ، رواج یافت.

"فرانسوا اولاند" دوشنبه در مراسم 11 نوامبر که به یاد کشته شدگان جنگ اول جهانی برگزار شد ، هو شد.

سه شنبه ، "مالک بوتی" نماینده سوسیالیست پارلمان فرانسه خواستار تغییر فوری نخست وزیر فرانسه شده بود .

این هفته همچنین با اعتصاب بخش آموزش که از پایگاه های سنتی چپگرایان محسوب می شود، علیه جبهه ضد مالیاتی در بروتانی ( غرب) و اعلام کاهش یک دهم درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم همراه شد.

براساس نظرسنجی ها ، فرانسوا اولاند فقط 15 درصد از افکار موافق را همراه دارد.
ارلم دزیر که خود به سبب نداشتن کاریزما مورد انتقاد قرار دارد از حزب سوسیالیست خواست تا صفوف خود را فشرده کند و مسئولیت سیاستی را که اجرا می شود یعنی سیاست «رونق و شجاعت» را برعهده گیرد.

 وی تاکید کرد:« هر سوسیالیست با عزم کامل از "فرانسوا اولاند" و دولت او حمایت می کند.»
رهبر حزب سوسیالیست فرانسه گفت :« چپ ها چیزی برای خجالت کشیدن از سیاست های خود ندارند.»

شورای ملی سوسیالیست ها 80 درصد از فهرست های این حزب را در انتخابات اروپایی تایید کردند. این فهرست ها قرار است هنوز پنجشنبه به تایید فعالان برسد و هفتم دسامبر کنوانسیون حزب سوسیالیست آن را تایید کند .

حزب سوسیالیست امیدوار است نتیجه بهتری از سال 2009 که در آن سال فقط 14 نماینده از مجموع 72 نماینده فرانسه به پارلمان اروپا فرستاد ، به دست آورد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار