معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشارزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: نبود سردخانه و صنایع تبدیلی موجب خروج سالانه بیش از 80درصد سیب تولیدی این استان به استان های همجوار می شود.

 هوشنگ علی یاری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: میزان تولید سالانه سیب در کهگیلویه وبویراحمد افزون بر 80 هزار تن است که کمتر از 20درصد آن در داخل استان مصرف می شود.
وی بیان کرد: 80 درصد دیگر از تولید سیب استان بدون هیچ گونه ضابطه و نظارتی و از طریق دلالان و واسطه گران از منطقه خارج می شود.
علی یاری از نیاز شدید استان به سیب درختی به ویژه در ایام ضروری سال همچون شب عید خبر داد و افزود: فروشندگان میوه و تره بار در استان مجبور هستند سیب تولیدی خود را با چند برابر قیمت و با بسته بندی ها و مارک تولیدی آن استان خریداری کرده و به دست مصرف کنندگان برسانند.
وی با بیان اینکه ایجاد سردخانه و صنایع تبدیلی موجب رونق و بهبود فضای کسب و کار در بخش کشارزی خواهد شد، اظهار کرد: نبود این صنعت مهم کشاورزی سایر محصولات زراعی و کشاورزی در استان را نیز با رکود مواجه کرده است.
علی یاری ابراز داشت: بیش از 70درصد گردو تولیدی کهگیلویه وبویراحمد نیز سالانه از سوی دلالان به استان های همجوار صادر می شود.
وی میزان سطح زیرکشت و میزان تولید سالانه گردو را در استان به ترتیب یک هزار و 16 هکتار و 16 هزار و 200 تن ذکر کرد.
علی یاری میزان تولید سالانه سایر محصولات باغی شامل مرکبات، هلو و شلیل، زردآلو، انگور ، انار و زیتون را نیز به ترتیب 35 هزار، هشت هزارو 845، 850، 35 هزارو 643، 528 و 300 تن اعلام کرد.
وی میزان تولید سالانه محصولات باغی استان را افزون بر 190 هزار و 290 تن ذکر کرد./س
برچسب ها: سردخانه ، سیب ، خریداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.