نخست وزیر دولت مردمی فلسطین در نوار غزه روز شنبه دستور بازگشایی دفتر خبرگزاری مستقل فلسطینی « معا » در غزه را صادر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "اسماعیل هنیه" در زمانی این دستور را صادر کرد که دادستان کل دولت فلسطین در غزه چهار ماه قبل به بسته شدن دفتر خبرگزاری فلسطینی " معا "در غزه حکم داده بود.

"خالد البطش" از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در غزه گفت: « هنیه در نشستی که با رهبران گروه های فلسطینی در غزه برگزار کرد گفت دستور بازگشایی فوری دفتر خبرگزاری معا را صادر کرده است.»
"البطش" افزود: « ما موضوع فعالیت مجدد شبکه تلویزیونی العربیه در غزه را نیز روز یکشنبه پیگیری می کنیم.»
وی اظهار داشت: « "هنیه" در آغاز نشست به درخواست من در خصوص بازگشایی دفتر خبرگزاری معا و دفتر شبکه العربیه در غزه پاسخ مثبت داد.»

فعالیت دفاتر خبرگزاری معا و شبکه تلویزیونی العربیه در غزه تعطیل شده بود.
از سوی دیگر "ایهاب الغصین" سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد هنیه دستور بازپس گیری شکایت ارائه شده از این دو مرکز اطلاع رسانی خارجی در غزه را صادر کرده و از آن ها در خصوص تکرار نشدن حوادث گذشته تعهد گرفته شده است.نمایندگان گروه های فلسطینی در غزه و اسماعیل "هنیه" نخست وزیر دولت مردمی فلسطین روز شنبه بر سر تشکیل کمیته ای برای بررسی اجرای آشتی ملی فلسطین به توافق رسیدند.

"خالد البطش" از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نشست خبری در غزه گفت: « نمایندگان گروه های فلسطینی در غزه و "هنیه "درباره تشکیل کمیته عالی برای بررسی اجرای تفاهم های صورت گرفته در خصوص آشتی ملی فلسطین به توافق رسیدند. »
البطش افزود تشکیل این کمیته با هدف تعیین ساز و کاری برای اجرای موافقتنامه آشتی ملی فلسطین و ارائه پیشنهادهایی در این خصوص از سوی همه گروه های ذیربط صورت می گیرد.
وی اظهار داشت در این نشست همچنین تاکید شد بر این که مصر ناظر پرونده آشتی ملی فلسطین است و نمی توان این نقش را نادیده گرفت.
این رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد تشکیل این کمیته عالی در همین هفته تشکیل خواهد شد و اعضای این کمیته نیز با "هنیه" دیدار خواهند کرد.
"خالد البطش" تصریح کرد فقط با وحدت و تشکیل دولت وفاق ملی می توان با توطئه های اسراییل و آمریکا مقابله کرد.
"صالح زیدان" از رهبران جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز در این نشست خبری گفت: « در دیدار با هنیه بر اهمیت برگزاری انتخابات محلی و شوراها و اتحادیه های مختلف برای تثبیت آزادی و دموکراسی در جامعه فلسطینی در نوار غزه تاکید شد.»
زیدان افزود همچنین توافق شد نشست هایی برای تدوین راهکارهایی به منظور کاستن از شدت فاجعه بشری که ساکنان غزه با آن دست به گریبان هستند برگزار شود و بهبود شرایط زندگی ساکنان غزه اولویت کنونی است که به تلاش همه گروه های فلسطینی و همکاری با تشکیلات خودگردان فلسطین نیاز دارد.
"رباح مهنا" از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز گفت: « در دیدار با هنیه تاکید شد بر این که تحقق آشتی ملی فلسطین باید با تشکیل دولت وفاق فلسطینی و تعیین زمان واقعی برای برگزاری انتخابات با توافق همه گروه های فلسطینی همراه باشد.»
مهنا افزود در شرایط کنونی دستیابی به توافق درباره برنامه ملی فلسطینی و پویا کردن چارچوب موقتی برای کادر رهبری سازمان آزادیبخش فلسطین ساف امری ضروری است.
سامی ابو زهری سخنگوی جنبش حماس نیز گفت: « هنیه همه گروه های فلسطینی را به تشکیل کمیته ای برای دیدار با مقامات مصری و دیگر کشورها به منظور تشریح موضع فلسطینیان فراخواند و بر تحکیم و تقویت روابط فلسطین و مصر تاکید کرد.»
خبرگزاری « الرای » وابسته به دولت مردمی فلسطین در نوار غزه نیز اعلام کرد هنیه در دیدار با نمایندگان گروه های فلسطینی از آنان خواست گام های عملی را برای تحقق آشتی ملی فلسطینی به گونه ای که به اصول ضربه ای نزند خواستار شد.
 خبرگزاری الرای به نقل از "هنیه" افزود شراکت ملی فلسطینی به علت شرایط موجود ، نتایج تحولات مصر و بیم از هیچ چیز دیگری نیست.
نمایندگان جنبش فتح در نشست "هنیه" و گروه های فلسطینی در غزه حضور نداشتند.
برچسب ها: هنیه ، معا ، بین الملل ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار