"محمد صادقی" از اعتراف "عبدالله بن‌مطیع" در "مختارنامه" ابراز خوشحالی کرد.

"محمد صادقی" بازیگر نقش "عبدالله بن مطیع" در مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" در خصوص تولیدات مناسبتی فیلم‌سازان و نحوه بازی بازیگران به خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: نحوه بازی بازیگران در آثار مناسبتی و غیرمناسبتی بستگی به شرایط مکانی زمانی و نقش مورد نظر دارد.  
 
وی افزود: البته در آثار مناسبتی ویژه محرم محدودیتهایی موجود است که مانع از آزادی بازیگر در راستای ایفای نقشش می‌شود و باید طبق تاریخ و مستنداتی که توسط نویسنده نوشته شده به تصویب کشیده شود.  
 
صادقی در مورد ایفای نقش خود در مختارنامه اظهار داشت: در مختارنامه شخصیت عبدالله بن مطیع را ایفا کردم که در کتب و مستندات تاریخی در خصوص توضیحات وسیعی موجود نبود و نویسنده و کارگردان این اثر به خلق این شخصیت کمک کردند تا بتوانند مناسبات را تصویر و ترسیم کنند.  
 
وی در مورد بعد ساختاری این اثر تصریح کرد: مجموعه مختارنامه از بعد دراماتیک و مستند برخوردار بود که به نظر من بعد دراماتیکی مهم تر از بعد مستند است.  
 
صادقی در پاسخ به این سوال که کدام سکانس برایش از دیگر سکانسهای لذت بخش و تاثیرگذارتر بوده عنوان کرد: سکانس‌های بسیاری در این مجموعه برایم لذت بخش و تاثیرگذار بود که متاسفانه حذف شد اما یکی از پلان‌های بازیم مربوط به اعترافات و ابراز پشیمانی و ندامت عبدالله بن مطیع از راه اشتباهی که رفته را بسیار دوست دارم.  
 
صادقی در ادامه در مورد علت افت تولیدات مناسبتی بیان کرد: فیلم‌نامه در تمامی آثار حرف اول را می‌زند و تا زمانی که این بخش اصلاح نشود نمی‌توان انتظار تولیدات باکیفیت را داشت.  
 
وی ادامه داد: البته بخشی از آن هم مربوط به تیغ تیز ممیزی است که به آثار نوشته شده آسیب می‌زند.  
 
وی در ادامه در مورد استعدادیابی فیلم نامه نویسان افزود: باید از طریق استعدادیابی و آموزش افراد علاقه مند به نویسندگی را یافت با آموزش صحیح نویسندگان را پرورش داد فیلم نامه نویسی ساختاری متفاوت با داستان نویسی دارد که باید این دو از یکدیگر تفکیک شوند تا بتوان به درستی بالقوه‌های ساختاری و تصویری را ترسیم کرد.  
 
وی ادامه داد: فیلم‌نامه خشت اول یک کار است و تا زمانی که این خشت به درستی در جایگاه خود قرار نگیرد نمی‌توان اثر ماندگار و با کیفیتی تولید کرد.
 
صادقی در پایان در خصوص زمان تولید و تخصص ساختاری آثار خاطر نشان کرد: زمان و تخصص از نکات مهم در عرصه فیلم‌سازی است و یک فیلم ساز باید علاوه بر زمان از تخصص کافی هم بهره‌مند باشد تا اثری ماندگار را به مخاطبان خود هدیه دهد. فیلم سازی حرفه‌ای بسیار تخصصی و دشوار است و نباید تنها به علاقه فردی بسنده کرد بلکه باید به این علاقه شکل داده شود و با اتکا به آموزش‌های علمی در این راستا گام برداشت و آثار خوبی را به تصویر کشید.  


انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.