سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: تحقیق و تفحص از استانداران سابق اردبیل در دستور کار قرار گرفته و باید آنها در مورد عملکرد خود در قبال افکار عمومی پاسخگو باشند.

جلیل جعفری‌بنه خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت:جنوب استان اردبیلدر حالی که دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در زمینه‌های مختلف است، محروم‌ترین منطقه استان محسوب می‌شود.

وی گفت: اقدامات ارتقاء ‌دهنده و توسعه‌گر قابل توجهی در این مناطق که موجب برخورداری از امتیازات مختلف باشد، صورت نیافته است.

جعفری‌بنه خلخال خاطرنشان کرد: این محرومیت‌ها ریشه در توجه کم و ناکافی مدیریت‌های قبلی استان و پیگیری‌هایی که باید می‌شد، دارد و خلخال و کوثر در برخی حوزه‌ها به بوته فراموشی سپرده شده بود.

این نماینده افزود: برای نمونه در شاخص‌های برخورداری از راه مطمئن، آب شرب و لوله‌کشی روستایی، گاز لوله‌کشی به ویژه در روستاها، داشتن سدهای بزرگ و معیشتی و... از هر حیث از میانگین استانی پایین‌تر است.

رئیس فراکسیون رفاه و تأمین اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خواست ما و مردم با فرهنگ خلخال و کوثر توسعه این شهرستان‌هاست و با پیگیری‌های انجام یافته در بحث راه‌های روستایی هر چند امسال بیشترین میزان اقدامات و توسعه در خلخال و کوثر اتفاق افتاده و از 20 درصد برخورداری در سال 90 به بالای 40 درصد رسیده‌ایم از این حیث امسال در رتبه اول استان هستیم.

جعفری‌بنه خلخال افزود: در حوزه گردشگری هم علی‌رغم ظرفیت‌های بی‌نظیر خلخال و کوثر اقدام قابل توجهی صورت نگرفته و علی‌رغم جذب اعتبار 600 میلیونی که به توسعه زیرساخت‌های لازم اختصاص یافت، خلخال و کوثر در برخورداری از امکانات و زیرساخت‌هایی که به توسعه این صنعت منجر شود، محروم است.

وی گفت: این در حالی است که تابستان امسال مسیر اسالم ـ خلخال پرترددترین محور استان بود در حالی که بیش از یک میلیون گردشگر در خلخال و کوثر حضور یافته بودند کمبودها آزاردهنده بود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث راه‌های ارتباطی نیز محرومیت‌های موجود به موضوعی تلخ و تکراری جهت طرح تبدیل شده هر چند مسیر فیروز ـ خلخال ـ درام بازگشایی شده و یا محور اردبیل ـ سرچم قسمتی از مشکلات را حل کرده اما راه نامناسب ارتباطی با گیلان و راه‌های ناامن دو شهرستان آزاردهنده و فاقد ایمنی لازم است و مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند/س.

برچسب ها: اردبیل ، تحقیق ، و ، تفحص ، از ، استانداران ، سابق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.