"حجت الاسلام محمد قطبی"، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا به امروز به کتاب نگاهی خدماتی داشته است.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست و یکیم دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، "حجت الا سلام محمد قطبی"، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به حمایت از طرح امانت و هدیه کتاب گفت: باید از الگوی امانت کتاب را با هدف افزایش سرانه مطالعه مورد حمایت ویژه کنیم. هم چنین گسترش کتابخانه‌های تخصصی و جذب مشاوران کتابدار حرفه‌ای می‌تواند به ارتقای فرهنگ مطالعه کمک قابل توجهی کند.
 
قطبی با بیان این که گسترش فرهنگ کتابخوانی به ایجاد انگیزه در جامعه نیاز دارد، ادامه داد: ما باید از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ای به شکل مستمر برای ایجاد انگیزه مطالعه کمک بگیریم زیرا فعالیت‌های جسته گریخته نهادهای مختلف راه به جایی نخواهد برد.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به کیفیت ضعیف برخی کتاب‌ها ابراز کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها بخش خدمات کتاب را انجام می‌دهد و نگاه راهبردی به این مقوله ندارد در صورتی که نگاه این مرکز باید به سمت سیاست گذاری معطوف شود.
 
وی با بیان این که می‌توان با توجه بیشتر به ویرایش، اندازه و ادبیات کتاب، جذابیت آن را برای مخاطب بالا برد، گفت: باید زمینه‌هایی که در آن با کمبود روبه رو هستیم را به صورت دقیق شناسایی کنیم و امکانات لازم را در اختیار مولفان قرار دهیم تا بتوانند آثاری قابل توجه برای سلیقه‌های مختلف منتشر کنند.

گفتنی است؛ بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «کتاب آینه فرهنگ و فرزانگی» از 25 آبان ماه تا دوم  آذر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار