اهواز/

روزي 50 نفر در تصادفات کشته مي‌شوند

علت 70 درصد تصادفات نيروي انساني است که اين موضوع ناشي از نبود فرهنگ صحيح رانندگي و نداشتن آگاهي لازم از برخي قوانين است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛
 علي حقايق مديرکل اسبق ايمني راه‌هاي کشور   اظهار کرد: بيشتر تصادفات در 30 کيلومتري ورودي شهرها و در ساعات آغازين روز اتفاق مي‌افتد.
 وي با بيان اين‌که معمولا رانندگان سرعت خود را در نزديکي ورودي شهرها افزايش مي‌دهند، افزود: همين موضوع موجب افزايش تصادفات مي‌شود.
 حقايق با بيان اين‌که پيچ‌هاي تند و غيراستاندارد و دست‌انداز‌هاي موجود در برخي جاده‌ها از جمله عواملي است که منجر به بروز سوانح مي‌شود، گفت: موضوع مهم در اين زمينه گذاشتن علائم براي دست‌اندازها يا پيچ‌ها است چون در برخي مواقع شاهد هستيم که علائمي در اين مکان‌ها وجود ندارد و راننده کنترل خود را از دست مي‌دهد که اين امر حوادث ناگواري را موجب مي‌شود.
 مدير کل اسبق ايمني راه‌هاي کشور نبود گارديل ايمن يا خط کشي مناسب در جاده‌ها را از ديگر عوامل وقوع سوانح جاده‌اي عنوان و اظهار کرد: بايد مسئولان مربوطه به اين موضوع توجه کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.
 حقايق با تاکيد بر اين‌که بايد به موضوع فرهنگ‌سازي رانندگان بيشتر توجه شود، يادآور شد: فرهنگ‌سازي بايد از سنين پايين آغاز شود و تا دانشگاه ادامه يابد و اين بحث در دروس آنها منظور شود.
 به اعتقاد وي افزايش جريمه تخلفات رانندگي به منظور جلوگيري از تخلفات عامل موثري نيست.
 اين کارشناس با بيان اين‌که تصادفات در سال گذشته نسبت به سال 90 کاهش يافته است، گفت: افزايش فرهنگ رانندگي، اقدامات پليس و مسئولان مربوطه منجر به کاهش آمار تصادفات شده که البته هنوز فاصله زيادي تا رسيدن به نقطه مطلوب دارد.
 طي پنج ماهه ابتداي امسال 7719 نفر در تصادفات رانندگي کشته شده‌اند که هرچند اين تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9.6 درصد کاهش يافته است اما مي‌توان گفت به طور ميانگين روزانه 50 نفر در اين تصادفات جان خود را از دست مي‌دهند.
 از ميزان کل تصادفات 72 درصد در جاده‌هاي برون شهري و روستايي و 28 درصد مربوط به درون شهري بوده است.
 همچنين از ابتداي امسال تاکنون بيش از 14 هزار فقره تصادف در جاده‌هاي کشور رخ داده که استان‌هاي گيلان، گلستان و آذربايجان غربي بيشترين ميزان وقايع را داشته‌اند. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.