يک مقام مسئول در شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي با اشاره به تبديل پالايشگاه شازند به پيشرفته و مدرن ترين پالايشگاه نفت خاورميانه از تبديل نفت کوره و ته مانده‌هاي نفتي به بنزين با استاندارد يورو 4 و 5 اتحاديه اروپا خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛
علي اکبر ميرقادري با اشاره به بهره برداري از طرح توسعه پالايشگاه نفت شازند در شرايط تحريم‌هاي نفتي، گفت: با بهره برداري از اين مگا پروژه نفتي ظرفت پالايش نفت در پالايشگاه شازند از 170 به بيش از 250 هزار بشکه در روز افزايش يافته است.
مديرعامل پالايشگاه شازند با اعلام اينکه با راه اندازي اين طرح امکان تبديل نفت کوره به بنزين با اکتان بالا و استاندارد يورو 4 و 5 اتحاديه اروپا فراهم شده است، تصريح کرد: از بخش‌هاي قديمي اين پالايشگاه واحدهاي تقطير با ظرفيت 150 هزار بشکه در روز، واحد تبديل کاتاليستي با توليد بنزين سوپر و واحد کاهش گرانروي که ته مانده برج تقطير در خلا براي سوخت نيروگاه‌ها بوده که هم اکنون اين نفت کوره در واحدهاي طرح توسعه به بنزين يورو 4 تبديل مي شود.
اين مقام مسئول با اشاره به افزايش ظرفيت توليد بنزين با استاندارد يورو چهار اتحاديه اروپا به 16 ميليون ليتر در روز در پالايشگاه شازند، بيان کرد: يکي از اهداف اجراي اين طرح عظيم پالايشگاهي تغيير در سبد خوراک نفتي با تغيير نفت سبک اهواز آسماري به نفت خام‌هاي سنگين و توليد محصولاتي با استانداردهاي روز جهان و کاهش آلاينده هاي زيست محيطي است.
وي يادآور شد: هم اکنون واحد تقطير دو پالايشگاه شازند با ظرفيت 80 هزار بشکه در روز و واحد بنزين سازي شماره دو با ظرفيت 33 هزار بشکه در روز و روزانه توليد سه ميليون ليتر بنزين سوپر، واحد آيزومريزاسيون با توليد بنزيني کاملا زيست محيطي و کاهش " بنزن" بنزين از سه درصد به يک درصد حجمي کار کند.
ميرقادري با اعلام اينکه واحد تصفيه نفت سفيد نيز موجب کاهش مقدار کل گوگرد از سه هزار و 300 پي.پي.ام به کمتر از 40 پي.پي.ام شده است، تبيين کرد: همچنين واحد سنگين و پيچيده RCD ، نفت کوره تصفيه و خوراک واحد بنزين سازي را تامين کرده است.
مديرعامل شرکت پالايشگاه امام خميني (ره) شازند با بيان اينکه در واحد RFCC طرح توسعه اين پالايشگاه هم زمينه توليد 8 ميليون ليتر بنزين در روز با کيفيت بنزين يورو4 و 5 فراهم شده است، خاطرنشان کرد: اين پالايشگاه اولين مرکز پالايشگاهي توليد کننده پروپيلن پليمر گريد با ارزش افزوده بالا است که در نوع خود کم نظير است.
اين مقام مسئول در پايان خاطرنشان کرد: در حال حاضر پالايشگاه نفت شازند با بهره گيري از دانش فني بومي به مدرن ترين و پيشرفته ترين مرکز پالايشگاهي خاورميانه تبديل شده است./س

برچسب ها: ته مان ، نفت ، بنزین سوپر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.