مديرکل دفتر برنامه‌ريزي ازدواج و تعالي خانواده وزارت ورزش و جوانان با بيان اينکه سامانه‌ تعريف شده براي پرداخت وام ازدواج داراي اشکالاتي است، گفت: نظر تخصصي وزارتخانه اين است که بايد دسترسي استاني به اين سامانه ايجاد شود و مشکل اعتباري اين مجموعه نيزحل شود، بايد صادقانه به جوانان گفت که ما اکنون رديف اعتباري مشخص براي وام ازدواج جوانان نداريم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مسعود اميني   با اشاره به اينکه به استان‌ها ابلاغ شده است تا آمار زوجين استان خود را جمع‌آوري و در پورتال قرار دهند، اظهارکرد: قرار است تا استانها مجموعه‌اي براي ثبت شکايت‌ها در پورتال خود قرار دهند که استان قم اين طرح را به صورت پايلوت آغاز کرد.
 وي افزود: استان خوزستان نيز جزو سه چهار استاني بود که در فهرست 12 استان اول در اين زمينه وارد شد و اين طرح را اجرايي کرد. علي‌رغم اينکه ما وظيفه مستقيم در اعطاي وام ازدواج نداريم، ولي رسيدگي به شکايت‌ها در اين زمينه را بايد در کميته تخصصي بررسي و بر اساس آيين‌نامه‌اي که در وزارتخانه وجود دارد، تصميم‌گيري شود.
 نماينده وزرات ورزش و جوانان دربانک مرکزي بيان کرد: در 6 ماهه نخست امسال از ميان حدود يک ميليون و 200 هزار مورد تقاضاي وام ازدواج، به حدود 512 هزار مورد وام پرداخت شد.
 سامانه پرداخت وام ازدواج استاني شود
وي با بيان اينکه سامانه‌ تعريف شده براي پرداخت وام ازدواج داراي اشکالاتي است، گفت: نظر تخصصي وزارتخانه اين است که بايد دسترسي استاني به اين سامانه ايجاد شود و مشکل اعتباري اين مجموعه نيزحل شود، چرا که اعتبار اين مجموعه متکي به سپرده‌هاي قرض‌الحسنه ازدواج است و بايد صادقانه به جوانان گفت که ما اکنون رديف اعتباري مشخص براي وام ازدواج جوانان نداريم.
 رديف اعتباري مشخص براي وام ازدواج جوانان نداريم
اميني اظهار کرد: درباره اختصاص رديف اعتباري مشخص براي وام ازدواج با نمايندگان مجلس و همچنين اعضاي کميسيون اجتماعي مجلس صحبت شد که در اين راستا 54 نماينده در قالب طرحي اين موضوع را مطرح و امضا کردند که طرح دو فوريتي به صحن مجلس رفت و يک فوريت آن خرداد ماه سال جاري تصويب شد.
 يک بانک فراگير متولي وام ازدواج شود
وي گفت: درکميسيون اجتماعي مجلس نيز اين موضوع به تصويب رسيد و پيشنهاد ما اين است که يک بانک فراگيرمتولي وام ازدواج باشد و نظر تخصصي ما نيز بانک ملي است تا جوانان سرگردان نشوند و ارزيابي‌ها ساده‌تر انجام شود.
درگيري تمام بانک‌ها براي پرداخت وام ازدواج بي‌انضباطي است
مديرکل دفتر برنامه‌ريزي ازدواج و تعالي خانواده وزارت ورزش و جوانان، افزود: اين نوعي بي‌انضباطي است که همه بانک‌ها درگيرموضوع وام ازدواج شوند. اين‌گونه نمي‌توان بانک‌ها را رصد کرد و يک گزارش واقع‌بينانه سريع داشته باشيم، ضمن آنکه بر اساس رقابتي که بين بانک‌ها ايجاد کرد‌ه‌ايم، سال گذشته بانک ملي بيشترين پرداخت وام را داشت./س

برچسب ها: پرداخت ، وام ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.