مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از آمادگی این مجتمع گازی برای گاز رسانی به شش استان کشور در فصل زمستان خبرداد.

ناصر اسلامی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، با اعلام این خبر افزود: با انجام تعمیرات اساسی در تابستان و تمهیدات اندیشیده شده در آستانه فصل زمستان، هیچ مشکلی برای گاز رسانی به استان های شمالی کشور وجود ندارد.

وی اظهارداشت: در سال جاری کار تعمیرات اساسی سه واحد تصفیه گاز به صورت کامل انجام و در دو واحد تصفیه گاز تعمیرات پیشگیرانه انجام شده است و با تامین قطعات مورد نیاز و مواد شیمیایی تمامی واحدهای تصفیه گاز پالایشگاه خانگیران آماده تولید حداکثری در فصل سرد سال است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد از پایدارترین پالایشگاه های گازی کشور به شمار می رود تصریح کرد: سابقه 30 ساله این مجتمع گازی حاکی از این مدعا است و خوشبختانه هر سال در پایداری و تولید گاز رشد داشته است.

اسلامی در ادامه به ارائه آماری در زمینه تولید گاز پرداخت و گفت: گاز دریافتی در سال 90 به میزان 16 ممیز سه دهم میلیارد متر مکعب بوده است که این میزان در سال 91 به 17 ممیز دو دهم میلیارد متر مکعب افزایش پیدا کرده است و رشد پنج ممیز دو درصدی تولید گاز را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با بیان اینکه این مجتمع گازی بزرگترین تولیدکننده گوگرد کشور به شمار می رود ادامه داد: همچنین میزان تولید گوگرد در سال 90 به میزان 600 هزار تن بوده است که این آمار در سال 91 به 626 هزار تن افزایش یافته است و رشد پنج ممیز شش درصدی تولید گوگرد را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه استحصال میعانات گازی از دیگر دستاوردهای پالایشگاه خانگیران است اضافه کرد: در سال 90 میزان استحصال میعانات گازی 164 هزار متر مکعب بوده است که این رقم در سال 91 به میزان 175 هزار متر مکعب رسیده است.

اسلامی خاطر نشان کرد: استحصال میعانات گازی در سال 91 نسبت به سال 90 رشد شش ممیز هفت دهم درصدی را نشان می دهد.

این مقام مسئول تاکید کرد: با توجه به تمهیدات اندیشه شده برای سوخت رسانی در فصل زمستان، از هم وطنان درخواست می کنیم در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا دیگر هم وطنان بتوانند از این نعمت الهی در فصل سرد سال استفاده کنند./س

برچسب ها: آمادگی ، گاز ، رسانی ، زمستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.