آدیسون یک بیماری خود ایمنی است که در اثر نارسایی غده فوق کلیه به وجود می آید در این بیماری معمولا قسمت مرکزی غده فوق کلیه سالم می ماند همچنین "استرس" این بیماری ار تشدید می کند.

دکتر استقامتی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در رابطه با بیماری آدیسون گفت: آدیسون یک بیماری خود ایمنی است که به علت نارسایی غده فوق کلیه و کم کاری غده فوق کلیه به وجود می آید.

وی افزود: در گذشته معمولا به خاطر تخریب ناشی از عفونت های حاصل از سل به وجود می آمد.

دکتر استقامتی در رابطه با علائم این بیماری تصریح کرد: از علائم این بیماری می توان به بی اشتهایی، کاهش وزن، ضعف، بی حالی، خستگی، کاهش فشار خون، تیرگی پوست و مخاطات و همچنین تغییر در املاح خون اشاره کرد.

وی درر رابطه با راه های تشخیص و درمان این بیماری گفت: این بیماری را می توان به وسیله ی آزمایش خون و آزمایشات هورمونی تشخیص داد اما این بیماری در مان قطعی ندارد و فرد بیمار باید در تمام طول زندگی خود تحت نظر پزشک معالج کورتون مصرف کند.

وی افزود: دربیماران مبتلا به آدیسون معمولا قسمت مرکزی غده فوق کیسه سالم است و ممکن است بیمار با افت فشار خون مواجه شود در این صورت بیمار علاوه بر داروهای کورتون دار باید از ترکیبانی که آب و نمک را در بدن نگه می دارد نیز استفاده کند .

دکتر استقامتی گفت: این بیماری معمولا بیش تر در زنان دیده می شود و علت آن مشخص نیست./


انتهای پیام/

برچسب ها: استرس ، بیماری ، کلیه ، غده ، مرکزی ، خون ، کورتون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار