رئيس واحد مهندسي خوردگي و فلزات منطقه خوزستان گفت: خط لوله 30 اينچ نفت خام اهواز – ري از مركز انتقال نفت شهيد چمران تا پل زال به طول 228 كيلومتر جهت مشخص شدن نقاط خوردگی داخلی و خارجی، بالا بردن ضریب امنیت و جلوگیری از نشتی و پارگی خط پيگراني شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مهندس حميدي عنوان كرد: با توجه به اينكه قدمت خط لوله فوق بیش از 40 سال است، لذا با توجه به وجود عيوب ساختاري و وقوع نشتي در سالهاي اخير لزوم شناسايي نقاط داراي خوردگي در دستور كار اين واحد قرار گرفت.

رئيس واحد مهندسي خوردگي و فلزات منطقه در تشریح عمليات فوق گفت: ابتدا پيگ هاي GP و EGP جهت بررسي وضعيت موانع پيگراني هوشمند، شناسايي موقعيت و ميزان فضاي عبوري موانع، از مركز انتقال نفت شهيد چمران ارسال و سپس تعقيب پيگ در مسير خط لوله و بررسي اطلاعات دريافتي انجام شد.

حميدي اضافه كرد: پس از ارسال پيگ هاي فوق ارسال پيگ MCP جهت مغناطيسي نمودن و تميز نمودن مسير خط لوله و همچنين آزمايش عبور از مقاطع بحراني در كيلومترهاي 108 و 122 و تعقيب پيگ در مسير خط لوله فوق بخصوص چك ولوهاي مسير و دريافت آن در مركز انتقال نفت شهيد زنگنه صورت گرفت .

وي در ادامه همين مطلب افزود: سپس ارسال پيگ هوشمند MFL جهت شناسايي نقاط خوردگي و تعقيب پيگ در مسير خط لوله از جمله ولو كيلومتر 15 ، چك ولوهاي 108 و 122 از مركز انتقال نفت شهيد چمران و دريافت آن در مركز انتقال نفت شهيد زنگنه و بلافاصله بارگذاري اطلاعات آن توسط شركت DSC مركز انتقال نفت شهيد چمران و مسير خط لوله 30 اينچ انجام گرفته و پس از آن نيز پيگ هوشمند TFI جهت تكميل کردن فرآيند شناسايي نقاط خوردگي، تعقيب پيگ در مسير خط لوله از جمله ولو كيلومتر 15 و چك ولوهاي مسير از مركز انتقال نفت شهيد چمران ارسال و در مركز شهيد زنگنه دريافت شد.

حميدي در پايان گفت: با اجرای عمليات پيگرانی، نقاط داراي خوردگي با درصد عمق نسبي شناسایی شده و با تجزيه و تحليل داده ها، موقعيت يابي جهت تقويت نقاط در دستور كار قرار گرفت./س

برچسب ها: پیگرانی ، هوشمند ، لوله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.