رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تولید محصول سالم و پاک سیب‌زمینی در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته 48 درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ عادل عبدایمانی دیروز در  بازدید از مزارع تولید سیب‌زمینی در اردبیل اظهار داشت: ‌یکی از رویکردها و سیاست‌های مهم جهاد کشاورزی تولید محصول سالم، پاک و عاری از هرگونه سموم و کودهای شیمیایی است که این رویکرد در بخش زراعی و باغی با جدیت و قوت و قدرت ادامه دارد.

وی گفت: در این رابطه در تولید سیب‌زمینی شاهد تولید دو هزار و 500 تن محصول سالم و پاک با بهره‌گیری از شیوه‌های ارگانیک بودیم که این میزان نسبت به سال گذشته 48 درصد افزایش یافته است.

عبدایمانی خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری بیش از 21 هزار و 187 هکتار از اراضی آبی این استان به زیر کشت محصول سیب‌زمینی اختصاص یافته بود که تولید محصولات با کیفیت مناسب از آنها انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین افزود: از این میزان اراضی بیش از 752 هزار و 640 تن سیب‌زمینی برداشت شد که رقم قابل توجهی است.

عبدایمانی اردبیل را قطب تولید بذر سیب‌زمینی سالم و عاری از هرگونه بیماری‌ها اعلام کرد و گفت: این بذر توسط بخش خصوصی تولید و در بین کشاورزان و سیب‌زمینی‌کاران توزیع شده استب/.

برچسب ها: اردبیل ، محصول ، سالم ، سیب ، زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.