فعالیت روزمره افراد در اثر درد زانو و آرتروز زندگی افراد را دچار مشکل می‌کند که تعویض مفصل زانو برای رفع این مشکلات کمک شایانی می‌کند.

کوروش منصوری، متخصص طب فیزیکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت: تعویض مفصل زانو مواقعی انجام می‌شود که فرد در حد شدیدی دچار مشکل شده باشد و فعالیت‌های روزمره فرد مختل شود. 

وی خاطرنشان کرد: راه رفتن مناسب، درد شدید، آرتروز، عفونت، زاویه انحنای زانو و دردهای زانو که با مسکن رفع نشود یا درمان نشود بهترین جایگزین برای مفصل زانو تعویض مفصل است. 

وی تصریح کرد: مفاصل مصنوعی از جنس فلزات و لاستیک هستند که با بافت طبیعی بدن انسان منافاتی ندارد و سیستم ایمنی بدن را تحریک نمی‌کند و موجب التهاب هم نمی‌شود. 

وی با اشاره به اینکه تعویض مفصل برای حذف درد، درمان قطعی است، افزود: تعویض مفصل در درمان قطعی درد به کار می‌رود اما در موارد دیگر درمان کمکی محسوب می‌شود و انجام شدن این کار فرد را از مشکلات اساسی درد زانو جلوگیری می‌کند. 

منصوری اذعان کرد: زانو و لگن دارای طول عمر هستند و بیشتر از ۱۰ الی ۱۵ سال بیشتر کار نمی‌کنند و بعد دچار مشکل می‌شوند. 

وی عمل تعویض مفصل را عمل سختی دانست و افزود: در موارد ضروری در سنین پایین مفصل زانو را تعویض می‌کنند اما بهترین زمان بالای ۵۰ سال است. 

وی گفت: توانبخشی قبل از عمل و تعویض زانو در رعایت اصول عملی منجر به یک عمل موفق می‌شود که فرد می‌تواند با این وجود به راه رفتن عادی ادامه دهد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: مفصل ، زانو ، آرتروز ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هانی
۱۸:۲۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۳
سلام می خواستم بدونم کجا میتونیم سوالاتمون رو مطرح کنیم و جواب بگیریم
آخرین اخبار