عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خشنودی واقعی شهدا زمانی حاصل که جامعه‌ای حسینی به وجود بیاوریم و اطاعت از دستورات الهی و ولایت‌پذیری در جامعه وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی در جمع دبیرکل و دست‌اندرکاران یادواره شهید زین‌الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و خانواده‌های آنها اظهار کرد: تجلیل از این گروه از افراد جامعه به مناسبت‌ها و بهانه‌های گوناگون باید انجام شود و این یک احساس عاطفی است که همگان نسبت به کشته‌‌شدگان و ایثارگران خود دارند.

وی افزود: این احساس عاطفی امر خوبی است ولی باید عقل را هم وارد ماجرا کنیم تا از این آبشخور معنوی سیراب شود و چراغ راهمان باشد زیرا لازم است برای پاسخگویی مناسب به این عواطف خرد را هم دخیل کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زنده نگاه داشتن عاشورا و نیز یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی نباید تنها با اکتفا به برگزاری یادواره‌ها باشد خاطرنشان کرد: اینکه فقط نام آنها را بر کوچه‌ها و خیابان‌ها بگذاریم کافی نیست هرچند بوده‌اند کسانی که به قول خود روشنفکر بودند همین کار را هم قبول نداشتند و می‌گفتند چرا همه معابر به نام شهداست.

وی ادامه داد: آنچه مهم است اینکه باید شهادت‌طلبی و فرهنگ ایثار و گذشت را در جامعه ترویج کنیم؛ شهید زین‌الدین و دیگر شهدای انقلاب و دفاع مقدس انگیزه‌هایی الهی داشتند که امروز همان انگیزه‌ها باید در جوانان این مرز و بوم هم وجود داشته باشد.

آیت‌الله مصباح یزدی رضایت الهی را مهمترین و اصلی‌ترین هدف انسان در زندگی دانست و گفت: اینکه چه تعداد افراد به شخصی رأی داده باشند اهمیت ندارد؛ من تصور نمی‌کنم شهدا از اینکه نامشان بر در و دیوار باشد خوشحال شوند.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: خشنودی واقعی شهدا زمانی حاصل می‌شود و آنها آن هنگام از ما رضایت خواهند داشت که جامعه‌ای حسینی به وجود بیاوریم و اطاعت از دستورات الهی، تکلیف‌مداری و ولایت‌پذیری در جامعه وجود داشته باشد.

وی در ادامه به فرهنگ شیطانی غربی و تهاجماتی که این فرهنگ علیه اسلام و مسلمانان دارد اشاره کرد و بیان داشت: تنها راه مقابله صحیح با چنین هجمه‌ای تقویت جبهه حق است.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه فرهنگ غلط غربی کاری کرده است که در برخی مجامع و میان عموم به ویژه جوانان مسائل روزمره اقتصادی یا سیاسی و یا توهین به روحانیت باب شود گفت: باید کمی تفکر کنیم جوانانی که با این فرهنگ تربیت می‌شوند سرانجام به کجا خواهند رسید.

وی با تاکید بر استفاده از وصیت‌نامه‌های شهدا و استفاده از آنها در راستای حرکت در مسیر انقلاب گفت: اگر با برنامه جلو برویم و دلسوز باشیم می‌توانیم به موفقیت‌های بسیاری دست یابیم همانطور که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر هم که موضوعی اجتماعی است می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح و بدون هیچ‌گونه درگیری به نتیجه رسید.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: عزاداری‌های محرم و صفر به ویژه در روز تاسوعا و عاشورا مسئله‌ای مردمی است که با همفکری عمومی پیش می‌رود و اگر همین روحیه در دیگر زمینه‌ها هم وجود داشته باشد و انگیزه الهی هم داشته باشیم موفقیت در دسترس است./س

برچسب ها: قم ، خشنودی ، شهدا ، گرو ، جامعه ، حسینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.