مديركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر در هفت ماه امسال توانستند بیش از 396 انواع مواد مخدر را کشف کنند که این آمار نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ مديركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز ظهر در نشست خبری درباه آگاه سازی زائران و ارائه پک‌های آموزشی تصریح کرد: برای سفرهای حج عمره نیز که از اواسط ماه صفر با اعلام سازمان حج و زیارت صورت خواهد گرفت و تجربیات گذشته از جمله آگاه سازی ز‌ائرین محترم با پک های آموزشی که به کاروانها داده خواهد شد و نصب بنر‌ در خروجی فرودگاه ها و آموزش های میدانی سازمان حج و تعبیه محلهایی توسط پلیس فرودگاه صرف نظر از گرفتن وقت زائران اقداماتی صورت خواهد گرفت.

وی بیان داشت: بیشترین مواد کشف شده در ایام حج قبل از پرواز در استانهای خراسان، گرگان و تهران بوده است.

سردار اکبر شاهی آماری از یک دوره هفت ماهه در حوزه مواد مخدر در سطح کشور دادند که بیش از 396 تن مورفین، حشیش‌ و شیشه کشف شده که 19 درصد افزایش کشف مواد و 6 درصد کاهش دستگیری داشته و نمونه های شاخص استانی که بیشترین آلودگی را داشتند مازندران، خراسان رضوی و تهران بوده است.

**از هرگونه خروج مواد مخدر‌ی به کشور عربستان جلوگیری شد

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: طبق هماهنگی ‌ها‌یی که با سازمان حج و زیارت و به همت فرماندهان پلیس فرودگاه‌ها و رایزنی ها‌یی که با نا‌جا صورت گرفت قبل از شروع عملیات حج 92 تمامی اقدامات صورت گرفت و تا پایان برگشت حجاج از هرگونه خروج مواد مخدر‌ی به کشور عربستان جلوگیری به عمل آمد و همچنین از دیگر اقدامات پلیس فرودگاه روان سازی ترافیک در ایام حج بود.

سرهنگ مهری در ادامه افزود: وضعیت نسبت به سالهای قبل بهتر شده و افرادی که در ایران دستگیر شدند مقدار مواد مخدر آنها برای مصرف شخصی و از نوع سنتی بوده و افراد در سنین بالا بودند و هیچکدام زندانی نشده و به تذکر و تعهد کتبی اکتفا و از سفر آنها جلوگیری شد.

در پایان گفتنی است؛ در پایان این برنامه از پلیس های 17 ایستگاه پروازی تقدیر و هدایایی توسط وزیر کشور و دبیر کل ستاد عرضه مواد مخدر دکتر فضلی‌ رحمانی داده شد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، حج ، تمتع ، عمره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار