رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: تنها یک درصد سهم سرمایه‌گذاری کشور متعلق به اردبیل است که این سهم بسیار ناچیز و اندک می‌باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ مصطفی افضلی‌فرد امروز در مراسم معارفه استاندار جدید اردبیل که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: شرایط استان اردبیل با توجه به قابلیت‌‌ها و توانمندی‌ها در حوزه کشاورزی بسیار متفاوت است که در دیداری که با وزیر جهادکشاورزی داشتیم قرار شد بعد از تغییر استاندار اردبیل نسبت به سر و سامان دادن به وضعیت مدیریتی و حرکت‌های امیدبخش در حوزه کشاورزی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت:‌ هم اکنون که استاندار جدید اردبیل مشخص شده است انتظار ما از وزیر جهادکشاورزی این است که به وضعیت نابسامان کشاورزی در این استان خاتمه داده و با رویکردی متفاوت‌تر اجازه ندهد 80 درصد محصولات کشاورزی ما خام و بدون ارزش افزوده صادر شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: سرازیر شدن 50 درصد تسهیلات بانکی را به بخش ساختمانی تاسف‌بار توصیف کرد و یادآور شد: معلوم نیست به چه دلیلی این پرداخت‌ها صورت گرفته که خود این امر به کاهش سرمایه‌گذاری تولیدی و صنعتی و افت شدید در این حوزه منجر شده است.

افضلی‌فرد افزود: تنها یک درصد کل سرمایه‌گذاری کشور سهم استان اردبیل است در حالی که سهم صادرات صنعتی ما به نصف تقلیل یافته و به کمتر از 25 درصد رسیده است.

وی شرایط نقدینگی و سرمایه‌گذاری در استان اردبیل را بسیار نامطلوب و نگران‌کننده توصیف کرد و بیان داشت:‌ با رایزنی‌هایی که با وزرا و دولتمردان داریم امیدواریم میزان سرمایه‌گذاری و سهم این استان از جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به 3 الی 5 درصد افزایش یابد.

افضلی‌فرد با دعوت عمومی به سرمایه‌گذاری مردمی و بخش خصوصی در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی،‌ صنایع بسته‌بندی و گردشگری تصریح کرد:‌ باید کاری را انجام دهیم تا سرمایه‌گذار با امنیت خاطر بیشتر و دغدغه کمتر در استان اردبیل حضور پیدا کند تا از سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام می‌دهد منفعت برده و سودی برای وی نصیب شود.

وی در ادامه گفت: تا زمانی که از ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی استفاده نکنیم همچنان مشکلات و تنگ‌نظری‌ها وجود خواهد داشت و باید ترس و واهمه ناشی از این اقدام را کنار بگذاریم./س

برچسب ها: اردبیل ، سرمایه ، گذاری ، در ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.