رییس اداره امور عشایر گچساران گفت: یک میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار امسال برای توسعه و تکمیل زیرساخت های مجتمع اسکان عشایر آبگندی این شهرستان اختصاص یافت.

 بهمن آزادی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: این میزان اعتبار از محل اعتبارات تملک و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد و فروش دو درصد نفت و گاز برای توسعه و تکمیل زیرساخت های منطقه اسکان دایم عشایر آبگندی در نظر گرفته شده است.
وی میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را 70 درصد ذکر کرد و گفت: از زمان اجرای این طرح تاکنون بیش از شش میلیارد ریال اعتبار به منظور توسعه و تکمیل زیرساخت های اسکان دایم عشایر منطقه آبگندی هزینه شده است.
رییس امور عشایر گچساران گفت: این میزان اعتبار برای ساخت مخزن آب آشامیدنی دو هزار و 500 متر مکعبی، شبکه گذاری اصلی آب به طول 10 کیلومتر، انتقال شبکه برق فشار متوسط و خانگی به طول دو هزار و200 متر بوده است.
وی تصریح کرد: 648 هکتار زمین مسکونی و کشاورزی در این منطقه عشایری قطعه بندی شده و به ساکنان دارای شرایط این مجتمع واگذار شده است.
آزادی تصریح کرد: جدول کشی معابر شهرک مسکونی به طول دو هزار و 200 متر، زیرسازی جاده دسترسی به محور ارتباطی اصلی شهرستان به طول 13 هزار و 200 متر و بهسازی یک دهنه چشمه آب دایمی از دیگرخدمات ارایه شده دولت به این منطقه محروم بوده است.
وی تصریح کرد: منطقه عشایری شهرک امام حسین(ع) آبگندی برای اسکان 300 خانوار عشایری در نظر گرفته شده که در برنامه کوتاه مدت 98 خانوار در آن اسکان خواهد یافت.
رییس اداره امور عشایر گچساران گفت: ادامه داد: در حال حاضر 15 خانوار عشایری کوچرو در این منطقه اسکان یافته اند.
منطقه عشایری آبگندی در 25 کیلومتری جنوب غرب دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد./س
برچسب ها: توسعه ، منطقه ، آبگندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.