پایگاه جامع بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید علامه مرتضی مطهری (ره)، در بخش های متنوع و با محتوای غنی، کاربران شبکه جهانی را با اندیشه های راهبردی این استاد شهید آشنا می سازد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم،پایگاه شهید مطهری(ره) در شبکه جهانی به نشانی اینترنتی www.motahari.ir در بخش های متنوع پیرامون شخصیت حضرت استاد، آموزش الکترونیکی، کتابخانه، فعالیت های بنیاد، آرشیو، تازه ها، کلام مطهر، چندرسانه و اخبار، مطالب ارزشمندی را تقدیم کاربران شبکه جهانی می کند.

*بخش "استاد مطهری"

(احوال شخصیتی و علمی استاد) یکی از بخش های اصلی این پایگاه می باشد و مخاطب با مراجعه به آن، مطالب ارزشمندی درباره زندگینامه، کتاب ها، سخنرانی ها، تصاویر و مقالات استاد دسترسی پیدا می کند.

*بخش "کتب"

پایگاه بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری(ره) نیز به چهار بخش کتاب های استاد (98 جلد)، مجموعه آثار(28دوره)، یادداشت های استاد(11 یادداشت) و تالیفات مرتبط(55 اثر) تقسیم بندی و دریایی از علم و معرفت را به جامعه علمی کشور عرضه می نماید.

*تالیفات مرتبط

همچنین کاربران می توانند با مراجعه به قسمت "تالیفات مرتبط" به 55 اثر از جمله آزادی از نگاه استاد مطهری، آفتاب مطهر، ادراکات نظری در آثار شهید مطهری، استاد در کلام رهبر، استاد شهید به روایت اسناد و... که توسط دیگر نویسندگان به رشته تحریر درآمده است را مورد استفاده قرار دهند.

*چند رسانه‌ای

چند رسانه قسمت دیگر این پایگاه جامع می باشد که در قالب سه بخش عکس، صوت و فیلم، آثار ارزشمندی را پیرامون شخصیت علمی و معنوی شهید مطهری در دسترس علاقه مندان قرار می دهد.

*"تصاویر"

از بخش های پربیننده پایگاه می باشد که به شش قسمت تقسیم می شود. سه قسمت اول مربوط به دوران جوانی، فعالیت های سیاسی و دوران شهادت و اساتید استاد می باشد و قسمت های بعدی به سیر نمایشگاهی و برپایی نمایشگاه هایی برگرفته از اندیشه و افکار شهید مطهری، خوشنویسی و گرافیک اختصاص دارد.

*"صوت"

این بخش شامل سخنرانی های استاد، دیدگاه های شخصیت ها درباره استاد مطهری و گزیده سخنرانی ها در دو بخش می باشد. بخش نخست، گزیده سخنرانی های استاد به موضوع کامل حماسه حسینی(1 تا9) پرداخته و در بخش دیگر سخنان ایشان به موضوعات دیگری از جمله وظیفه روحانیت، نقش روحانیت در انقلاب، نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، اهداف روحانیت و... اشاره شده است.

*آموزش الکترونیکی

با توجه به نقش فزاینده فناوری اطلاعات و ارتباطات و تأثیرگذاری بالای امکانات فضای مجازی در تحقق و توسعۀ اهداف و برنامه‌های علمی و فرهنگی و محوریت آن در موفقیت همه سازمان‌ها، این بنیاد نیز از اواسط سال 1391 اقدام به راه‌اندازی مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی در ساختار تشکیلاتی خود کرد.

قرار دادن این سامانه در پایگاه شهید مطهری با هدف تبیین، توسعه و ترویج اندیشه‌های متعالی، پویا و سازنده آن استاد فرزانه از طریق فضای مجازی صورت گرفته است. در همین راستا و به منظور ایجاد زمینه‌ای مناسب برای مطالعه آثار این استاد گرانقدر، بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری دوره‌های آموزش الکترونیکی خود را در قالب سیرهای مطالعاتی پیشنهادی برای تمامی اقشار مختلف جامعه ارائه نموده است.

در دوره های الکترونیکی، این مرکز موضوعاتی چون اصول عقاید، امام شناسی، انسان شناسی، آشنایی با سیره معصومین(ع)، پیامبر شناسی، زن و خانواده و... آموزش داده می شود.

* "فعالیت های بنیاد"

یکی دیگر از بخش های متنوع این پایگاه شامل"معرفی بیناد"، "همایش ها" و "تماشاگه راز" است. کاربران با مراجعه به این بخش می توانند با اهداف و ماموریت های بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری آشنا شوند.

*"اخبار و خاطرات"

از بخش های متنوع و پرمخاطب این پایگاه منوی اخبار و خاطرات است که در ایام و مناسبت های مختلف بیانات و خاطراتی را از استاد شهید علامه مرتضی مطهری(ره) در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. از آن جمله می توان به ناگفته هایی درباره شهید مطهری و علامه طباطبایی از زبان آيت الله العظمی سبحانی، خاطرات همسر استاد مطهری از همسر علامه طباطبایی،گفت وگوی منتشر نشده با علامه طباطبايی بعد از شهادت استاد مطهری، دستخط شهيد مطهري درباره توسل علامه طباطبايي به امام حسين (ع) درباره ايشان، ذكر مصيبت شهيد مطهري در شهادت حضرت قاسم و جمع آوری 700 جلد از آثار استاد مطهري به 34 زبان اشاره کرد.

علاقه مندان می توانند برای استفاده از محتوای غنی پایگاه جامع بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری و آشنایی با افکار و اندیشه های استاد، به نشانی اینترنتی www.motahari.ir مراجعه نمایند./س

برچسب ها: قم ، آشنایی ، پایگاه ، جامع ، استاد ، شهید ، مطهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.