پژوهشگران در جدیدترین تحقیقات خود را به رابطه مستقیم بروز سکته مغزی به دلیل نزدیک بودن مغز انسان به فلزات سنگین بکار رفته در گوشی تلفن همراه خبر دادند و به افراد توصیه می‌کنند علاوه بر امواج مضر مواظب فلزات مضر گوشی‌های خود نیز باشند.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پزشکان دریافته‌اند که وجود عناصر فلزی در ساختار داخلی تلفن‌های همراه می‌تواند ریسک ابتلا به سکته مغزی را تا 2 برابر در افراد گسترش دهد.
 
گفتنی است :پزشکان دریافته‌اند میزان ابتلا به سکته مغزی در دهه اخیر به میزان 2 برابر افزایش یافته است که می‌تواند به دلیل وجود عناصر فلزی در ساختار تلفن‌های همراه باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ دانشمندان این نتایج را با بررسی بر روی بیش از 8000 فرد بزرگسالان در مدت 12 سال بر روی رده سنی 18 الی 74 ساله بدست آورده‌اند.

این تحقیق به اولین بررسی بر روی تاثیر مستقیم وجود فلزات برروی سکته مغزی در افراد است.
 
دانشمندان بویژه عنصر فلزی تنگستن را در ساختار تلفن‌های همراه عاملی برای ایجاد سکته مغزی در افراد معرفی کرده‌اند.

دانشمندان به ویژه دریافته‌اند که خطر ابتلا به بیماری سکته مغزی بویژه در افراد زیر 50 سال در اثر مجاورت با فلز تنگستن به میزان بالایی افزایش یافته است.

در کنار تمامی عوامل ذکر شده، عدم ورزش، سیگار کشیدن، رژیم غذایی فاقد مواد غذایی پرارزش و نیز فشار خون بالا از جمله مواردی است که می‌تواند باعث تشدید خطر ابتلا به سکته مغزی در افراد شود.
 
پژوهشگران معتقدند؛ به ایجاد نوآوری در ساختار فیزیکی تلفن‌های همراه و کاهش استفاده از فلزات پرخطر در ساختار آنها هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار