محمد ساربان: در نمایش "بی سرزمین تر از باد" بر ایجاد تفاوت در نوع نقش آفرینی، تمرکز زیادی کرده ام.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل تماشاخانه ایرانشهر؛ محمد ساربان که در سه اپیزود نمایش "بی سرزمین تر از باد" اثر حسن باستانی  به ایفای نقش می پردازد، گفت: در نقش های گوناگونی که در این اثر نمایشی برعهده دارم ، بیشترین تمرکز را روی ایجاد تنوع و تفاوت در نوع بازی قرار دادم.
ساربان افزود: در خصوص حضورش در سه نقش  این نمایش گفت: از آنجا که از نوع گفتار ،ریتم،موسیقی ،محتوا ونوع  بازی نقش های کلاسیک ایرانی و فرنگی را دوست دارم، ایفای نقش در نمایش"بی سرزمین تر از باد"را پذیرفتم.
وی با یادآوری اینکه در جشنواره تئاتر فجر سال گذشته نیز در این اثر به ایفای نقش پرداخته است ، اظهار کرد: یزدگرد سوم که در حمله عراق شکست می خورد و طبق روایات تاریخ با کشته شدنش به دست یک آسیابان سلسله ساسانیان بسته می شود ، یکی از نقش هایم در این نمایش است.همچنین در این اثر در رل سلمان فارسی-که از فرماندهان بزرگ سپاه عرب بوده-  و مسلم بن عقیل-پسر عم امام حسین (ع)- بازی می کنم.
ساربان تشریح کرد: در اپیزود سوم این نمایش که بازی در نقش مسلم را برعهده دارم ،اختلافاتی میان
مسلمانان شیعه و سنی پیش می آید که در این اثنا درگیری میان مسلم بن عقیل و گیو –یکی از اسطوره های ایرانی- رخ می دهد که پس از گفت و گو به مودت و دوستی تبدیل می شود.گیو در این اثر به یاری امام حسین (ع ) می رود و به دست سربازان عرب زخمی شود تا جایی که مسلم با در آغوش گرفتن پیکر وی  خبر از جاودانگی وی می دهد.
بازیگر نمایش" بی سرزمین تر از باد" بیان کرد: با توجه به اینکه سه نقش به لحاظ گریم،ریتم بازی،نوع بیان متفاوت از یکدیگر است،من نیز در نقش آفرینی آن سعی کرده ام در هر کاراکتر عملکرد متمایزی داشته باشم.
لازم به یادآوری است؛ در این نمایش محمد ساربان، ناصر عاشوری، حسین بختیاری، فاطمه سرلک، محسن علی محمدی، مهدی رحیمی و حسن دوشا در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. همچنین «سامان پورسلیمانی» به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز، «هلیا کریمی»، «داوود ونداده» و «مهسا شعبان زاده» مدیران صحنه، «فرنوش فرجندی » طراحی لباس و صحنه، «آرش تنهایی» طراح پوستر و بروشور، «فرجام نیک فرجام» عکاس، «گروه تبلیغاتی دیوان» بخش تبلیغات، «امیر پاسنگی» مدیر روابط عمومی این نمایش را برعهده دارند
گفتنی است ،نمایش "بی سرزمین تر از باد  هر شب ساعت 20:30 در سالن استاد سمندریان روی صحنه می رود.
علاقه مندان به تماشای این آثار نمایشی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه بلیط، به سایت www.tamashakhaneh.ir/ticket مراجعه و یا با شماره های 88311600 و 88814116 تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.