تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا برای همین بار امشب به مصاف تیم فوتبال لبنان می‌رود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تيم ملي فوتبال کشورمان امشب برای دهمین بار مقابل لبنان در چارچوب مسابقات مقدماتي جام ملتهاي 2015 آسيا قرار خواهد گرفت.
 
*رکورد دایی شکسته می‌شود!

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا برای همین بار امشب به مصاف تیم فوتبال لبنان می‌رود.

این 2 تیم تاکنون 9 بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سهم پیروزی ایران 7 برد و سهم پیروزی لبنان یک برد است و یک دیدار مهم با نتیجه مساوی به پایان رسانده‌اند.

همچنین در دیدارهای 2 تیم 24 گل زده شده است که 23 گل را تیم ملی ایران و یک گل را تیم ملی لبنان به ثمر رسانده است.

بنابراین گزارش نخستین بازی تاریخ ایران و لبنان در تاریخ 23 آبان سال 1375 در بیروت برگزار شد که با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

این 2 تیم در دومین دیدار خود در مسابقات جام ملت‌های 2000 آسیا به مصاف یکدیگر رفتند که در این مسابقه تیم ملی ایران در ورزشگاه اسپورت سیتی لبنان توانست این تیم را با نتیجه 4 بر صفر شکست دهد. گل‌های این بازی را کریم باقری در دقیقه 19، حمید استیلی در دقیقه 75 و 87 و علی دایی در دقیقه 90 به ثمر رساندند.

تیم ملی فوتبال ایران و لبنان در سومین مسابقه خود در رقابت‌های غرب آسیا در ورزشگاه عباسیون دمشق به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به سود ایران به پایان رسید که گل‌های این بازی را علیرضا واحدی نیکبخت در دقیقه 22 و علی کریمی در دقیقه 90 برای ایران به ثمر رساندند.

سومین دیدار این 2 تیم در ورزشگاه اسپورت سیتی بیروت از سری مسابقات انتخابی جام ملت‌های 2004 آسیا بود که این بار باز هم تیم ملی لبنان مغلوب ایران شد و ایران توانست با نتیجه 3 بر صفر پیروز میدان شود. علی دایی در دقیقه 40 با ضربه پنالتی، یحیی گل‌محمدی در دقیقه 61 و علیرضا واحدی نیکبخت در دقیقه 80 برای ایران گلزنی کردند.

پنجمین مبارزه این 2 تیم برای اولین بار به میزبانی تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی با پیروزی یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید که تک گل این دیدار را علی دایی در دقیقه 21 برای ایران به ثمر رساند.

ملی‌پوشان فوتبال ایران و لبنان در ششمین مبارزه خود برای دومین بار به میزبانی ایران در ورزشگاه آزادی تهران و این بار در مسابقات غرب آسیا به رقابت پرداختند که این بار هم تیم ملی فوتبال ایران پیروز میدان شد و توانست تیم لبنان را با نتیجه 4 بر صفر شکست دهد که علی دایی در دقیقه 15 از منطقه پنالتی، دقیقه 61 و 88 و جواد نکونام در دقیقه 81 برای تیم ایران گلزنی کردند.
 

*لبنان طلسم ناکامی‌هایش را شکست

پس از برگزاری 6 دیدار بالاخره تیم ملی فوتبال لبنان توانست در هفتمین رقابت خود با تیم ملی ایران در ورزشگاه کمیل شمعون بیروت از سری مسابقات انتخابی جام جهانی 2014 با نتیجه یک بر صفر ملی پوشان ایران را شکست دهد و طلسم ناکامی‌های خود را بشکند. تک‌گل این دیدار را "ردا عنتر" در دقیقه 28 برای لبنان به ثمر رساند.

*ایران لبنان را گلباران کرد

پس از شکست یک بر صفر ایران مقابل لبنان در هفتمین دیدار تیم ملی ایران در مصاف هشتم توانست شکست گذشته خود را جبران کند و به تیم ملی لبنان ثابت کند که حریف سرسختی برای آنها است.

ملی‌پوشان فوتبال ایران در این دیدار توانستند در ورزشگاه آزادی تهران با نتیجه 5 بر صفر پیروز میدان شوند. در این بازی جواد نکونام سه مرتبه در دقیقه 45 از نقطه پنالتی، دقیقه 60 و 80 و رضا قوچان‌نژاد 2 مرتبه در دقیقه 25 و 61 برای ایران گلزنی کردند.

رقابت نهم این 2 تیم با نتیجه 4 بر صفر به سود ایران در ورزشگاه آزادی تهران به پایان رسید. گل‌های این بازی را محمدرضا خلعتبری، جواد نکونام (2گل) و رضا قوچان‌نژاد به ثمر رساندند.

این 2 تیم امشب برای دهمین مرتبه به مصاف یکدیگر می روند باید دید ملی‌پوشان ایران می‌توانند پیروزی‌ها پر گل خود را تکرار کنند یا نه؟

شایان ذکر است که علی دایی با 6 گل موثرترین بازیکن تیم ملی ایران مقابل لبنان است و این در حالی است که جواد نکونام با 5 گل دومین بازیکن ایران موثر است و اگر امشب نکونام بتواند 2گل بزند برای اولین بار رکورد علی دایی شکسته می شود.

 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار