استرس و فشارهای عصبی مهمترین عامل سکته قلبی است که با توکل به خدا و چهارده معصوم(ع) می‌توانیم فشارهای عصبی را کاهش دهیم؛ چرا که یاد ائمه اطهار(ع) آرامش بخش قلب هاست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،پژوهشگر طب اسلامي به تعریف بیماری قلبی و بیان راه های پیشگیری از ابتلا به آن پرداخت و افزود: حمله قلبی عبارت است از مرگ سلولهای عضلانی قلب در اثر کاهش یا توقف جریان خون در سرخ رگهای قلب. حمله قلبی اغلب در افراد بالای 40 سال رخ میدهد، اما میتواند در هر سنی دیده شود. این بیماری در مردان شایعتر بوده، اما میزان بروز آن در خانمها رو به افزایش است.

حجتالاسلام والمسلمين سید حسن ضیایی گفت: یکی از علائم سکته قلبی شروع درد قفسه سینه است که این درد میتواند متنوع باشد و گاه به شکل درد زیر جناق سینه یا ریشه گردن و دستها به ویژه دست چپ و گاهی همزمان در هر دو دست، کتف و شانه بروز میکند.

وی همچنین افزود: ضعف و خستگی زودرس، تنگی نفس، سرگیجه، تپش قلب و تعریق سرد از جمله علائم سکته قلبی است.

ضیایی ادامه داد: افزايش چربي خون، افزايش فشارخون، ديابت(بيماري قند)، مصرف دخانيات(سيگار، قليان و …)، عدم تحرك و ورزش نكردن، چاقي و وجود مسايل پرتنش در محيط خانوادگي شامل دعوا و جنجال بر سر مسايل جزيي، انتظارات غيرموجه از والدين و حسادت و رقابت ناسالم بين فرزندان مي تواند احتمال ابتلا به سكته قلبي و فشارخون را افزايش دهد.

وی عنوان کرد: با رعايت توصيههاي بهداشتي و جايگزيني روشهاي صحيح زندگي ميتوان به «كاهش بروز بيماريهاي قلبي عروقي» دست يافت س/

برچسب ها: استرش ، فشار ، عصبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.