معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت:توصیه ما به باغداران استان این است که در برداشت و عرضه مرکبات به بازار عجله نکنند به دلیل اینکه این امر سبب به هم خوردن قیمت این محصول در بازار می‌شود.

ابطالی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود:در حال حاضر 99 درصد نارنگی پیش رس ، 75 درصد نارنگی میان رس و 15 درصد پرتقال و تامسون برداشت شده است.

به گفته وی تاکنون 60 درصد کیوی در باغ های مازندران برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت:توصیه ما به باغداران استان این است که در برداشت و عرضه مرکبات به بازار عجله نکنند به دلیل اینکه این امر سبب به هم خوردن قیمت این محصول در بازار می شود.

ابطالی افزود: باغداران مازندران به تدریج محصول خود را به بازار عرضه کنند در حال حاضر نگرانی در خصوص قیمت مرکبات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر آفت مگس مدیترانه در حالت کنترل شده است گفت: تاکنون خسارت آفت مگس مدیترانه ای در باغ های مازندران قابل طرح نیست.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت:افراد بدون هیچ نگرانی می توانند نسبت به ذخیره سازی ، برداشت ، عرضه با بازار و نگهداری محصول خود در انبار اقدام کنند.

ابطالی افزود: موضوع بسیار مهم در بحث سبز افزایی استفاده از گاز اتیلن است که در خود میوه نیز تولید می شود و شامل تنظیم دمای محیط انبار ، افزودن این گاز و تغییر رنگ حذف رنگ سبز و ظاهر شدن رنگ نارنجی است.

به گفته وی :بحث سبزدایی مرکبات از لحاظ بهداشت و سلامت مورد تایید است در حالی که رنگ افزایی مسائل مربوط به خود را دارد و رنگی باید استفاده شود که مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت باشد./ز

برچسب ها: توصیه ، باغداران ، مرکبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.