برداشت ذرت دانه ای از مزارع کشاورزی زیر کشت این محصول در شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب آغاز شد


به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سرپرست جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : 280 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان امسال به کشت ذرت دانه ای اختصاص یافته است.

رضا محمدی افزود: پیش بینی می شود امسال از اراضی زیرکشت این محصول با عملکرد پنج هزار و 500 کیلوگرم در هر هکتار، یک هزار و 540 تن ذرت دانه ای برداشت و روانه بازار شود.

وی با بیان اینکه رقم ذرت دانه ای در مزارع این شهرستان 704 است، تصریح کرد: سال گذشته این محصول در 500 هکتار از اراضی شهرستان کشت شد، ولی امسال بدلیل کمبود آب و خشکسالی، سطح زیرکشت ذرت به 280 هکتار کاهش یافت.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب نیز از با اشاره به آغاز برداشت محصول ذرت دانه ای از سطح پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان، گفت: پیش بینی می کنیم 42 هزار و 500 تن ذرت برداشت شود.

علی عباسی افزود: ارزش ریالی این میزان ذرت برداشت شده 374 میلیارد ریال است که در مقایسه با میزان برداشت سال زراعی گذشته 93 میلیارد ریال افزایش درآمد همراه خواهد داشت.

وی، میانگین تولید محصول ذرت در هر هکتار از اراضی زیرکشت در این شهرستان را هشت هزار و 500 کیلوگرم اعلام کرد و یادآور شد: هفت ایستگاه ذرت خشک کنی در شهرستان فعال شده و 83 دستگاه کمباین کار برداشت ذرت را بر عهده دارند.

قصرشیرین با 25 هزار نفر جمعیت در غرب استان کرمانشاه دارای 29 هزار و 188 هکتار مزارع کشاورزی و باغ است و سرپل ذهاب نیز با 85 هزار نفر جمعیت حدود 35 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ دارد/س

برچسب ها: کرمانشاه ، ذرت ، دانه ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.