مديرعامل سازمان ميادين و ساماندهي مشاغل شهرداري اصفهان عنوان كرد: راه اندازي بازار تخصصي گياهان دارويي ، موجب افزايش دو برابري استفاده شهروندان از گياهان دارويي شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، سيدرضا حكيم فعال با اشاره به وضعيت بازار گياهان دارويي به عنوان اولين بازار تخصصي گياهان دارويي كشور، گفت: شهرداري اصفهان در سال ۸۸ اين بازار را به مساحت ۳ هزار متر مربع راه اندازي کرد و ۳۰ شركت از استان هاي مختلف در اين بازار غرفه دارند و در سه بخش كشت و توليد، فرآوري و تبديل و نيز در بخش تجارت و بازرگاني گياهان دارويي فعاليت مي كنند.

وي ساماندهي مبادلات عمده درون كشور و فعال نمودن و ايجاد ارتباط بين بخش هاي توليد، فرآوري و تبديل و بازرگاني و گياهان دارويي را مهم ترين هدف راه اندازي اين بازار دانست و تصريح كرد: با هدف فرهنگ سازي براي مصرف گياهان دارويي، صبح جمعه هر هفته، كلاس هاي رايگاني براي آشنايي با اين گياهان و خواص طبي آن در اين بازار برگزار مي شود و از كارشناسان، اساتيد دانشگاه و اساتيد طب سنتي براي سخنراني در اين كلاس ها دعوت مي شود.

حكيم فعال با اشاره به گياهان و اقلام قابل عرضه در اين بازار بيان داشت: گياهان دارويي خشك، داروهاي گياهي، انواع عرقيجات، عسل، ادويه جات، بذرهاي خوراكي گياهان دارويي، محصولات طبيعي و سالم كه به صورت بومي و سنتي تهيه مي شود همچون روغن حيواني، تخم مرغ بومي برنج قهوه اي و سركه خانگي عرضه و به مردم ارايه مي شود.

مديرعامل سازمان ميادين و ساماندهي مشاغل شهرداري اصفهان بيان داشت: اقلام موجود در بازار گياهان دارويي با بهترين كيفيت و 25 درصد ارزانتر از بازارهاي سطح شهر عرضه مي شود كه اين امر موجب استقبال بي نظير شهروندان از بازار تخصصي گياهان دارويي شده است.

حكيم فعال عنوان كرد: از 6 ماه گذشته نيز با همكاري معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان مشاوران تغذيه و طب سنتي به صورت روزانه در اين بار حضور يافته و با دريافت هزينه اي ناچيز به شهروندان مشاوره هاي تغذيه اي ارائه مي دهند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.