سایت‌های اینترنتی تاکنون در سه نسل وب 1، وب 2 و وب 3 طبق‌بندی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اورژانسit باشگاه خبرنگاران ؛ اولین نسل از وب سایت‌های اینترنتی، سایت‌های وب یا وب 1 هستند که این وب سایت‌ها معمولا یک طرفه هستند و صرفا اطلاعات سایت توسط تعداد محدودی مدیر تامین شده و توسط بازدیدکنندگان مشاهده می‌شود.

 پس از این نسل از وب سایت‌های اینترنتی، وب 2 یا وب مشارکتی در واقع نسلی از وب محسوب می‌شود که اطلاع‌رسانی را از یک روند یک طرفه به یک حرکت مشارکتی تبدیل نموده این بدان معنااست که محتوای سایت توسط کلیه کاربران و بازدیدکنندگان تامین شده و خود کاربران سایت نیز سهم موثری در تولید و ساماندهی محتوای سایت خواهد داشت.

وب 2 از نظر فنی با آژاکس یا رفرش لس شدن وب سایت‌ها شناخته می‌شود به شکلی که بدون نیاز به بارگذاری صفحات جدید، صرفا بخش‌هایی از صفحه که تغییر کرده‌اند بارگذاری خواهند شد، این به معنی افزایش بالای سرعت بارگذاری و لود صفحات یک وب سایت اینترنتی می‌باشد.

 وب 3 یا وب معنایی، به وب سایت‌هایی هوشمند گفته می‌شود که محتوا و مخاطبین خود را شناخته و براساس هوش مصنوعی و مکانیزم داده کاوی به کار رفته در نرم افزار تصمیم‌گیری کرده و محتوای خود را مناسب با سلیقه و نیاز مخاطب نمایش می‌دهد.

 وب سایت‌های نسل 3 به دلیل پیچیدگی زیاد فنی هم‌اکنون تعداد کمی از سایت‌های تحت وب را شامل می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار