انجمن آلیش قصد دارد نخستین قرعه‌کشی مسابقات لیگ را آذر ماه برگزار کند.

دلداده مهربان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: انجمن آلیش قصد دارد در راستای تقویت و رشد رشته آلیش در بین جوانان و علاقمندان آذرماه سال جاری قرعه‌کشی مسابقات لیگ کشوری برگزار کند. قرعه‌کشی مسابقات قرار است طبق برنامه 15 آذرماه سال جاری با حضور سرپرستان تیم‌ها و نمایندگان استان‌های شرکت‌ کننده برگزار شود.

رئیس انجمن آلیش ادامه داد: تاکنون بیش از 17 استان جهت حضور در مسابقات لیگ کشوری اعلام آمادگی کرده‌اند، مسابقات در استان‌های تهران، گلستان و آذربایجان شرقی برگزار می‌شود، البته مسابقات در استان تهران در 2 مرحله برگزار می‌شود.

مهربان افزود: مسابقات لیگ کشوری در 2 بخش مردان و زنان برای نخستین بار برگزار می‌شود انجمن آلیش جهت برگزاری مناسب مسابقات نیازمند حمایت کامل مسئولان فدراسیون و هیأت‌های استانی دارد.

رئیس انجمن ادامه داد: با توجه به اینکه مسابقات برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود لذا به طور حتم با نواقصی همراه است البته مسئولان انجمن تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا ضعف‌ها و کمبود‌های مسابقات را به حداقل رسانند.

مهربان افزود: تیم‌های شرکت کننده در مسابقات اجازه شرکت 12 نفر را دارند. در بخش مردان هر تیم در هر وزن 2 ورزشکار را برای رقابت باید معرفی کنند. البته تعداد ورزشکاران در بخش بانوان 10 نفر است و از آن جایی‌که مسابقات در بخش بانوان در 5 وزن برگزار می‌شود لذا بانوان نیز 2 آلیش کار خانم را در هر وزن باید معرفی کنند.

وی ادامه داد: انجمن آلیش علاوه به برگزاری مسابقات لیگ کشوری در صدد برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان است. مسابقات قهرمان کشوری به مناسبت ایام دهه‌ی فجر برگزار می شود.

رئیس انجمن تصریح کرد: مسابقات آلیش در خارج از مرزهای کشورمان برگزارمی شود اما از آن جایی که انجمن آلیش دارای سایت جهانی نیست لذا اطلاعات کافی از مسابقات برون مرزی نداریم البته انجمن آلیش در حال رایزنی جهت ایجاد ارتباط مناسب با فیلا بخش مسابقات کشتی سنتی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از عوامل سردرگمی انجمن آلیش، عدم ارتباط مناسب با آلیش جهانی است امیدواریم این مشکل در آینده نزدیک برطرف شود تا انجمن آلیش در جریان اطلاعات مربوط به مسابقات برون مرزی به طور کامل قرارگیرد.

مهربان گفت: انجمن آلیش درآذرماه قصد برگزاری کلاس‌های آموزش مربیگری وداوری را در استان‌ها دارد. تاکنون استان فارس برای میزبانی کلاس‌های آموزشی اعلام آمادگی کرده است البته در حال حاضر زمان ومکان دقیق کلاس‌ها مشخص نشده است.

مهربان افزود: با حضور عسگری به عنوان وزیر ورزش جوانان امیدواریم که مشکلات فدراسیون‌های ورزشی حل شود و آینده روشنی پیش روی ورزشکاران و ورزش باشد البته از وزیر ورزش درخواست دارم با توجه به هزینه های اعزام مسابقات برون مرزی برپایی اردوهای منظم و... اعتبارات کافی در اختیار فدراسیون انجمن‌های ورزشی قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار