وزارت بهداشت مصر اعلام کرد، در جریان درگیری هایی که روز سه شنبه در میدان التحریر میان نیروهای پلیس و گروهی از تظاهرات کنندگان بوقوع پیوست، یک نفر کشته و 31 تن دیگر زخمی شدند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اسکای نیوز ، این درگیری‌ها پس از آن رخ داد که تظاهرات کنندگان تلاش می‌کردند به مقر اتحادیه عرب در نزدیکی میدان التحریر حمله کنند.

تظاهرات به ساختمان اتحادیه عرب کوکتل مولوتف پرتاب می‌کرد و در خاتن اطراف آن را آتش می‌زدند در مقابل نیروهای امنیتی نیز با شلیک گاز اشک آور، آنها را متفرق کرد.

وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد، 4 تن از تظاهرات کنندگان که مجهز به کوکتل مولوتف بودند، در ورودی میدان "عبدالمنعم ریاض" منتهی به میدان التحریر بازداشت شدند که این میدان نیز شاهد درگیری با پرتاب سنگ بین تظاهرات کنندگان التحریر و شمار دیگری از افرادی بود که تلاش می کردند ضمن حمل تصاویر "عبدالفتاح السیسی" فرمانده عالی نیروهای مسلح و وزیر دفاع این کشور، وارد این میدان شوند.

در این بیانیه آمده است معترضان تعداد زیادی از پنجره های شیشه‌های ساختمان را شکستند و در مقابل نیروهای امنیتی نیز با استفاده از مقدار مناسب گاز اشک آور، آنها را متفرق و میدان را تخلیه کردند.

صدها معترض، روز گذشته در مراسم دومین سالگرد درگیری‌های خیابان محمد محمود در میدان التحریر تجمع کرده بودند. در درگیری‌های خیابان محمد محمود که میان فعالان و نیروهای امنیتی بوقوع پیوسته بود، 42 فعال کشته شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار