نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران دشمنان را به وحشت انداخته است، چراکه برای تحریم و فشار علیه ایران حربه‌ای جز توسل به دروغ در این عرصه ندارند.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در حالی از فردا دور جدید مذاکرات را در ژنو آغاز می‌کند که برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا بر مواضع خصمانه خود در قبال جمهوری اسلامی ایران تأکید دارند؛ در حالی که ملت ما مقاوم، صبور و ایستاده در صحنه است و هرگز قصد دادن کوچک‌ترین باجی را به استکبار ندارد.

وی گفت: ما به برنامه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز خود پایبند هستیم و معتقدیم ذره‌ای از اهداف و آرمان‌های هسته‌ای خود کوتاه نیامده و در این یک دهه اخیر توانستیم با تکیه بر توان نیروهای بومی قدرتمان را در این صحنه افزون‌تر کنیم و اسیر دست نظام‌‌های مستبد و استکباری نشویم.

حقیقت‌پور، حرکت جمهوری اسلامی ایران را در مذاکرات اخیر، حرکت بر مبنای لغو تحریم‌ها توصیف کرد و افزود: همه دنیا امروز به غنی‌سازی داخلی در کشورمان معترف هستند و ما نیازی به برخی گزافه‌گویی‌های صهیونیست در این عرصه نداریم زیرا این حقی است که براساس ان.پی.تی به دست آوردیم.

وی خاطرنشان کرد: ما با شفافیت تمام در مذاکرات هسته‌ای حاضر شدیم و مایل نیستیم به خاطر عملکرد صحیح خود در این صحنه باجی را به دشمن بدهیم چرا که بهره‌برداری غیر صلح‌آمیز از دانش هسته‌ای در مرام، تفکر و دکترین ایران جایی ندارد.

این نماینده مجلس آهنگ توسعه پیشرفت‌های هسته‌ای در کشورمان را سریع و محیرالعقول توصیف کرد و ادامه داد: ما هر زمان به نیروهای بومی و جوانانمان تکیه کردیم در تمام عرصه‌ها پیروز بودیم و در این صحنه نیز پیروزی نهایی از آن ماست.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، در ادامه دانش هسته‌ای و بهره‌مندی از آن را حق مسلم تمامی ملت‌های آزادیخواه دنیا برشمرد و متذکر شد: ما در مسیری که در پیش گرفتیم از اهدافمان عدول نکرده و برای نشان دادن صداقتمان در سفر اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی آمادگی خودمان را برای بازدید بازرسان از بخش‌های مختلف نیروگاه‌های هسته‌ای خود اعلام کردیم تا دنیا بداند که ما هیچ چیز مخفی نداریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، فعالیتهای ، صلح ، آمیز ، هسته ، ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.