مدیر حوزه‌های علمیه خوهران با اشاره به اینکه غربی‌ها باید قدر فرصت مذاکره با ایران را بدانند، تاکید کرد: ایران به دنبال استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای است و بر این حق پافشاری می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام محمود رضا جمشیدی  با اشاره به برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و 1+5، اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مذارکره با 1+5 ضرری برای کشور نخواهد داشت و تجربه ای برای نظام جمهوری اسلامی است.


وی، عامل موفقیت در برقراری توافق با 1+5 را توجه دولت های غربی و به خصوص آمریکایی ها به منافع طرفین عنوان کرد و گفت: اگر در این نشست یا مراحل بعدی مذاکرات توافقی حاصل شود، باید به طور برابر به نفع طرفین باشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: اگر غربی ها تحت تاثیر فشارهای رژیم صهیونیستی پای به مذاکرات بگذارند و منافع این کشور نامشروع را بر منافع خود ترجیح دهند، در این دور از مذاکرات نیز توافقی حاصل نخواهد شد.

چشم انداز روشن مسیر هسته ای ایران

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با تاکید بر این که غربی ها از فرصتی که ایران اسلامی با عنایت رهبر معظم انقلاب و خویشتن داری مردم در اختیار مسئولان قرار داده، حداکثر استفاده را داشته باشند، تصریح کرد: مسیر فناوری هسته ای ایران چشم انداز روشنی دارد و تاکنون نیز با هدایت های مقام معظم رهبری، پشتیبانی مردم و تلاش دست اندرکاران و از این مسیر عبور کرده ایم.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که اگر در مذاکرات توفیقی حاصل نشود، مسیر دست‌یابی ایران به فناوری هسته ای همچون گذشته تداوم خواهد داشت، گفت: اگر غربی ها با ایران به توافق نرسند، در آینده نه چندان دور و در شرایط دیگری تقاضای مذاکره با ایران هسته ای را مطرح می کنند و در آن زمان پاسخ ایران به گونه ای دیگر خواهد بود.

پافشاری بر حق هسته ای

مدیر حوزه های علمیه خواهران تاکید کرد: ایران به دنبال استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای است و بر این حق پافشاری خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در پایان با ابراز امیدواری از موفقیت تیم مذاکره کننده ایرانی در ژنو، ابراز داشت: دیپلمات های انقلابی جمهوری اسلامی باید در مذاکرات با غربی ها بر احقاق حق مسلم مردم تاکید کنند و در هر شرایطی، منافع ایران را همچون گذشته حفظ نمایند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.