هوشنگ مرادی‌کرمانی در همایش بزرگ کتاب‌خوانان برتر کودک و نوجوان در کرمانشاه گفت: نویسنده باید قبل از هر چیز دو بال خواندن و نوشتن داشته باشد و از بال سوم و مهم دیگر خود یعنی نگاه کردن غافل نماند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

وی گفت: در تمام طول زندگی 68 ساله خود از زمان کودکی تا الان با کتاب انس گرفتم و کتاب به‌عنوان عضو همراه و همیشگی من در زندگی تلقی می‌شد.

مرادی تحمل کردن سختی‌ها را برای بچه‌ها با داستان زندگی عقاب مقایسه کرد و گفت: بچه عقاب‌ها برای اینکه بتوانند در زندگی روی پای خود بایستد، زمان پرت‌شدن از آسمان توسط مادرش را به‌خوبی در ذهن ماندگار می‌کند تا بتواند بعدها در زندگی آن‌را سرمشق قرار دهد.

نویسنده کتاب قصه‌های مجید خاطرنشان کرد: قصه‌های امروز قصه جنگ هستند، مبارزه چشم در چشم و دست در دست بی‌رحم طبیعت و ما انسان‌ها از زمان کودکی باید بتوانیم با ذهن خود این عوامل طبعت را در راستای ذهن خلاق خود به‌کار بگیریم.

چهره برجسته ادبیات کودک و نوجوان کشور، دست‌یابی به تمام لذت‌های موجود در دنیا را نتیجه جنگ انسان با طبیعت دانست و به‌دست نیاوردن چیزهای مهم را در نوشتن و خلق کردن داستان ان خواسته‌ها زیبا دانست.

وی افزود: در طول زندگی من قصه کتاب خواندم زبان‌زد عام و خاص بود و هر جا هوشنگمرادی‌کرمانی بود، کتاب و کتاب‌هایی نیز در آن‌جا باید وجود می‌داشت/س

برچسب ها: نویسنده ، قصه ، مجید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.