کارونسرای شاه عباسی واقع در مرکز شهر قصرشیرین است این مکان از سال 88 به محلی برای عرضه کالاهای خارجی که از طریق بازارچه مرزی وارد می شد(بازارچه سنتی مرزی) تبدیل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

یاور محمدی گفت: تمهیدات لازم جهت جابجایی غرفه دارن شاغل در این بازارچه انجام شده و شهرداری قصرشیرین موظف است ظرف مدت دو هفته نسبت به مکان یابی جدید برای انتقال آنها اقدام کند.

وی تصریح کرد: در خصوص مکان یابی برای فعالیت غرفه داران تحت عنوان بازارچه سنتی مرزی باید شاخص های وسعت، دسترسی آسان، پارکینگ، موقعیت مناسب، کاربری و مالکیت مدنظر متولیان امر قرار گیرد.

محمدی گفت: قصرشیرین بدلیل وجود دو مرز رسمی و حجم بالای صادرات کالا و سرمایه گذاری شرکت های بزرگ از جمله شرکت کشت و صنعت بیستون پارس، ایجاد شهرک صنعتی مرزی و سدهای ذخیره آب شهرستان آن را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داده است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین اضافه کرد: همه این عوامل سبب شده این شهرستان مرزی در میان سه شهرستان برتر استان کرمانشاه از نظر رشد جمعیتی مثبت برخوردار شده که این مهم نوید آینده ای بهتر را برای این منطقه می دهد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قصرشیرین گفت: کاروانسرای شاه عباسی این شهرستان یک اثر ملی است که در سال 81 به ثبت ملی رسیده است.

محمدرضا جلدی افزود: متاسفانه در طول چهار سال که این محل بعنوان باراچه مورد استفاده قرار گرفته 25 درصد این بنا آسیب دیده که میراث فرهنگی 12 میلیارد ریال برای مرمت آن هزینه کرده است.

جلدی گفت: پیش بینی ایجاد سفره خانه سنتی، چایخانه، عکاس خانه و محل عرضه محصولات فرهنگی از سوی میراث فرهنگی در این کاروانسرا و در راستای ترویج فرهنگ و آداب و رسوم تاریخ شهرستان و معرفی آن به گردشگران پس از تخلیه غرفه داران صورت گرفته است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.