به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، شاپور ديوسالار با بيان اينکه در دو سطح به فکر ايمن سازي و ساماندهي پل هاي عابر پياده هستيم گفت: در معابري که ماشينها مي توانند با سرعت کمتري حرکت کنند لازم نيست عابر پياده ارتفاع چهار، پنج متري را بالا برود تا وسايل نقليه با سرعت بيشتري از تقاطع ها عبور کنند. ما تلاش مي کنيم به محل تلاقي عابر پياده و سواره معنا بدهيم و با خط کشي و چراغ راهنمايي ايمني عابران را تامين کنيم. در شهري مانند پاريس که شهر پر تقاطعي است پل عابر پياده اي در تقاطع ها وجود ندارد زيرا با فرهنگ سازي و اصلاح رفتارها مشکل خود را در سطح زمين حل کرده اند.
ديوسالار با بيان اينکه حتي در نقاطي از ميدانها که سرعت ماشين ده تا سي کيلومتر بر ساعت است بازهم پلهاي عابر پياده نصب شده و شهروندان به دليل نبود فضاي ايمن مجبورند از پلهاي عابر پياده استفاده کنند.
معاون فني و طرح هاي شهرداري سازمان زيباسازي اضافه کرد: عابران پياده مجبورند براي حفظ سرعت خودروها از ارتفاع بالا روند که ممکن است براي کودکان و خودشان ناايمن باشد. در صورت موافقت شوراي شهر تهران و رايزني با نهادهاي مرتبط پل هاي عابر پياده را در سطح شهر جمع آوري مي کنيم.
وي ازساماندهي دو پل عابر پياده در مناطق 15 و 6 به صورت آزمايشي خبر داد و گفت: در اين پل ها سقف برداشته و از کف پوشهاي ايمني که در زمان بارندگي لغزنده نباشند نيز استفاده شده است. تلاش مي شود به تدريج تمامي پل هاي عابر پياده ساماندهي شود.
ديو سالار با اشاره به حذف تدريجي تبليغات نصب شده بر روي پل هاي عابر پياده گفت: برخي از تابلوهاي تبليغاتي به شکلي است که فضاي مخاطره آميزي را براي عابران پياده ايجاد کرده است. ما تلاش مي کنيم به تدريج اين تبليغات اصلاح شود البته زمان آن بستگي به اتمام مدت قراردادها دارد ./
انتهای پیام/