رئیس ستاد اقامه نماز کشور ضرورت تمسک به قرآن کریم را مورد توجه قرار داد و گفت: استفاده از آیات قرآن باید در تمام سطوح تبلیغی حتی در روضه‌خوانی ائمه گسترش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی آیین افتتاحیه المپیاد قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی(ص) در این مراسم، قرآن را شفای دردهای بشریت دانست و اظهار کرد: استفاده از آیات قرآن کریم، باید در تمام سطوح تبلیغی، حتی در روضه‌خوانی ائمه اطهار(علیهم السلام) گسترش یابد.


وی ابراز داشت: برخورد مصداقی قرآن در مورد آیه‌های که به ظاهر مربوط به گذشته است، بسیار مطلوب و مناسب است چرا که این آیات در روزگار کنونی مصادیق فراوانی دارند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ضرورت تمسک به قرآن کریم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: استفاده از آیات قرآن باید در تمام سطوح تبلیغی حتی در روضه‌خوانی ائمه گسترش پیدا کند.

وی مسابقات و المپیادهای قرآنی را مانند جرقه‌ای برای حرکت جامعه به سوی کمال و سعادت معرفی کرد و یادآور شد: قرآن کریم باید در تمام ابعاد زندگی حضوری مستمر و تاثیرگذار داشته باشد.

قرائتی با اشاره به روایتی از مولای متقیان امیرالمومنین علی(ع) اظهار داشت: طلاب و دانشجویان باید همزمان با رسیدن به مدارج علمی بالاتر نسبت به شعائر اسلامی حساس‌تر و دقیق باشند؛ زیرا علمی که انسان را نسبت به عبودیت کم توجه کند فایده‌ای ندارد.

وی ضمن تقسیم بندی علوم به سه گونه مفید، مضر و خنثی ابراز داشت: پرداختن به علم مفید، سبب رشد و تعالی جامعه می‌شود گرایش به علم مضر و علم خنثی، ثمره‌ای جز اتلاف وقت و صرف هزینه ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ضمن تأکید بر آیات قرآن کریم درباره ارشاد و اصلاح جامعه افزود: ارشاد و اصلاح جامعه، ربطی به سن افراد ندارد و شخص مصلح باید با در نظر گرفتن اولویت‌ها، از برخورد حاکمانه پرهیز کند./س
برچسب ها: قم ، حجت الاسلام ، قرائتی ، نماز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.