امین ترک زاده مدیر پروژه بال
هواپیمای فوق سبک با مکانیزم ایرفویل متغیر در گفتگو با خبرنگار فناوری نوین باشگاه خبرنگاران افزود: سطح مقطع بال هواپیما ایرفویل نامیده می
شود، ایرفویلهای متفاوتی با استانداردهای مشخص وجود دارد که هر کدام می تواند به
هواپیما خاصیتی متفاوت ببخشد و طراحان هواپیما باید بسته به سطح توقعات و اهداف
خود از جسم پرنده یک ایرفویل مناسب انتخاب نمایند که می تواند برای هواپیماهای چند
منظوره باعث محدودیت شود زیرا در بسیاری هواپیماها طراحان خواهان آن هستند که بتوانند چند قابلیت را هم زمان داشته باشند.
وی گفت:
مزایای طراحی بال هواپیما های فوق سبک با مکانیزم ایرفویل متغیر، قابلیت
ایجاد دو نوع ایرفویل استاندارد، سادگی در
اجرا، سازه ای استاندارد و مقاوم با ضریب
اطمینان بالا، کاور کامپوزیتی چند لایه، ساخت با مواد قابل دسترس، توانایی انجام
مکانیزم با موتورهای چرخشی موجود و ساده، اختلاف وزنی اندک با مشابه بال با ایرفویل ثابت و قابلیت اجرا در پهبادهای
ارزان قیمت است.
انتهای پیام/