اینجا ژنو است. صبح زود، که از پنجره بیرون را نگاه می کردی، برف مختصری در حال بارش بود. اما این برف هم انگار گرمی مذاکرات ژنو را درک کرده بود و خیلی روی زمین ، تاب نیاورد و تب گفتگوهای هسته ای، این برف اندک را، آب می کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، ژنو، امروز شاید یکی از امنیتی ترین روزهای خود را در طول تاریخ تجربه می کرد. فضای به شدت امنیتی هر شهروند غیر مطلع در ژنو را نیز ، آگاه می کرد که در شهر، خبری در راه است.



هوای سرد، نتوانست از جنب و جوش خبرنگاران تلویزیونی و رادیویی برای گزارش بیرونی، منصرف کند و برخی از آنها با بک گراند قرار دادن میدان اصلی شهر، گزارش هایی برای رسانه های مطبوع خود، ضبط می کردند.
 
بخشی از دریاچه «لِمان» که بزرگترین جاذبه توریستی ژنو است ، کم کم خود را برای یخ بستن آماده می کند اما از آن سو، امیدهایی در بین حاضران در مذاکرات ژنو 3 و به خصوص هتل اینترکانتیننتال وجود دارد تا یخ توافقات، آب شود!
 
با اینکه همه تیمهای کشورهای عضو 1+5 با چمدان هایشان وارد ژنو شدند اما تا لحظه تنظیم این حاشیه نگاری، هنوز خبری از هیأت فرانسوی نیست.
 
وقتی وندی شرمن، سرپرست تیم آمریکایی از خودرو پیاده شد تا وارد هتل شود، نشان می داد که سرمای ژنو او را آزار می دهد.
 
خبرنگاران از وضعیت اینترنت محل رسانه ای پوشش مذاکرات، تقریباً راضی هستند. این را می شود از کار مداوم آنها با لب تاپ ها، تلبت ها و گوشی های موبایل ، متوجه شد.
 
حادثه تروریستی در بیروت لبنان نیز یکی از موضاعاتی است که خبرش به ژنو هم کشیده شده است. جالب اینجاست، فابیوس کسی که کارشکن اصلی مذاکرات ده روز پیش بود، این حادثه را شخصاً به محمد جواد ظریف، تسلیت گفته است.



مایکل مان ، سخنگوی کاترین اشتون ، کسی بود که خبرنگاران زیادی به دنبال گفتگو با او و سردرآوردن از برنامه ریزی و دستور کار ژنو 3 بودند اما او آب پاکی را روی دست خبرنگاران ریخت و گفت همه چیز بعد از ناهار مشترک آقای ظریف و خانم اشتون، مشخص می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ژنو ، هسته ای ، ایران ، سرد ، هوا ، مذاکرات ، iran
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار