نخستین اطلس دریایی ایران در همایش ملی سامانه های هوشمند دریایی در اصفهان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، این اطلس دریایی که شامل 15 هزار لغت و واژه تخصصی و مهندسی در زمینه علوم دریایی است به دست ˈ وحید چگینی ˈ رییس سازمان ملی اقیانوس شناسی کشور رونمایی شد.

دبیر نخستین همایش ملی سامانه هوشمند دریایی در آیین رونمایی این اطلس گفت: لغات موجود در اطلس در زمینه های مهندسی کشتی سازی، اقیانوس شناسی، دریانوردی، غواصی ، حمل و نقل دریایی ، حقوق دریایی و بیمه دریایی است.
ˈ
محمدرضا عرب یارمحمدی ˈ با اشاره به اینکه تهیه و تدوین این دایره المعارف هفت سال طول کشید، افزود: در این کتاب همه لغات با توضیح و عکس کافی منتشر شده است.
وی که یکی از نویسندگان این کتاب است، گفت: این کتاب منبع بسیار خوبی برای پژوهشگران در زمینه علوم دریایی است و نیاز به آن احساس می شد.
نویسندگان این کتاب ˈمحمدرضا عرب یار محمدیˈ ، ˈپویا مولاناˈ و ˈعبدالله سکاکیˈ هستند.
نخستین همایش ملی سامانه های هوشمند دریایی با محوریت هوشمند سازی در سامانه ها و زیر سامانه های دریایی در دانشگاه صنعتی ˈمالک اشترˈ شاهین شهر از توابع استان اصفهان برگزار شد.
هدف از برگزاری این همایش، نشست با اساتید، متخصصان، محققان و دانشجویان در زمینه سامانه های هوشمند دریایی و ایجاد یک محیط علمی برای تبادل اطلاعات و نظرات اعلام شده است/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.