به دنبال بارش برف در بسیاری از مناطق استان اردبیل و لغزنده بودن جاده‌ها اکثر گردنه‌های صعب‌العبور استان اردبیل مه‌آلود همراه با بارش برف است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ بارش‌ها که از دیروز در شهرهای نیر، نمین، سرعین، اردبیل و مشگین‌شهر همراه با برف است در جاده‌ها و گردنه‌های صعب‌العبور سبب لغزنده شدن جاده و گاه کاهش دید به دلیل مه‌آلود بودن هواست که از رانندگان گذری خواسته شده زنجیر چرخ و دیگر تجهیزات ایمنی را با خود به همراه داشته باشند.

گردنه الماس در محور اسالم – خلخال، گردنه حیران در مسیر اردبیلآستارا، گردنه صائین در مسیر نیر – سراب و برخی از کنار گذر جاده‌های اردبیل – سرچم پوشیده از برف است که راهداران تلاش می‌کنند با پاکسازی و نمک‌پاشی مسیر را برای تردد مردم راحت کنند.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل نیز با اعلام اینکه بیشترین بارش‌ها در جنوب استان در 24 ساعت گذشته اتفاق افتاده از کاهش 10 تا 20 درجه‌ای دمای هوا در مناطق مختلف استان خبر داد به طوریکه دمای هوا در حال حاضر در شهرهای اردبیل، سرعین، مشگین‌شهر و نیر زیر صفر درجه است.

بر همین اساس هوای سرد و مه‌آلود تا ظهر پنجشنبه ادامه دارد و به تدریج از روز جمعه با ورود یک سامانه جدید جوی هوای نسبتاً آرام همراه با افزایش دما در استان حاکم می‌شود که این شرایط جوی تا روز دوشنبه هفته آینده برقرار است.

پلیس راه استان اردبیل از مسافران و رانندگان گذری از مناطق کوهستانی و گردنه‌های صعب‌العبور خواست تا با همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی وارد جاده‌های کوهستانی شوند چرا که پلیس راه جلوی هرگونه تردد خودروهای فاقد امکانات و تجهیزات زمستانی را می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، گردنه ، های ، صعب ، العبور ، برفی ، است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.